Turite fantastišką produktą ar paslaugą, kuria didžiuojatės? Savo veiklą pristatote interneto svetainėje, bet pardavimų rezultatai nedžiugina?
Gal visa tai tik dėl to, kad Jūsų SVETAINĖ SUNKIAI RANDAMA?
Visi žinome, kad kuo daugiau lankytojų užsuks į Jūsų svetainę ar elektroninę parduotuvę, tuo didesnė bus potenciali auditorija, kuri žinos apie Jūsų paslaugą ar produktą. O prireikus įsigis ar rekomenduos savo pažįstamų ratui.
Tačiau tam, kad vartotojai svetainėje ar elektroninėje parduotuvėje praleistų kuo daugiau laiko, pirktų, sugrįžtų, komentuotų, rekomenduotų kitiems, vien gero turinio nepakanka.
Reikia atlikti tam tikrus veiksmus, kurie padės į Jūsų svetainę organiškai (natūraliai) atvesti tikslinį lankytojų srautą, pagal tam tikrus raktinius žodžius, paieškos frazes bei nuorodas. Tuo tikslu dažniausiai naudojama interneto svetainių ar elektroninių parduotuvių SEO optimizacija paieškos sistemoms.
Tačiau šį kartą kalbėsime apie tai, kas gi lemia lankomumo į svetainę mažėjimą, jeigu prieš tai jis buvo Jums priimtinas ir geras.
Kaip atpažinti ir pašalinti lankytojų srauto mažėjimo priežastis?
Visų pirma reikia suprasti, kad kartais įvairūs patobulinimai vienoje srityje (dizaino atnaujinimai, papildomų funkcijų įdiegimas vartotojų patogumui, puslapio perkėlimas į naują domeną) gali sukelti nepageidaujamą šalutinį poveikį – sumažinti lankytojų srautą į Jūsų svetainę ar elektroninę parduotuvę.
Jei lankytojų srautas krito staigiai, reikėtų ieškoti techninių priežasčių.
Nes staigų kritimą gali lemti būtent skirtingų funkcijų, atnaujinimų ar kitų techninių naujovių nesuderinamumas.
Tačiau jei lankytojų srautas mažėja nuosekliai ir kiekvieną mėnesį, paklauskite savęs, ar nieko savo svetainėje nepakeitėte? Patikrinkite ar pateikiate savo lankytojams pakankamai įdomų turinį? Ar atnaujinate savo svetainę, ar esate aktyvūs bendraudami su savo potencialiais klientais?
Tad, kokios gi yra dažniausiai pasitaikančios TECHNINĖS PRIEŽASTYS, dėl kurių gali sumažėti lankytojų srautas?
Su svetainės turiniu ir valdymu susijusios priežastys:
#1. Google “Panda” nuobauda.
Google “Panda” yra vienas iš pagrindinių paieškos variklio Google algoritmų, kuris nuolat tobulinamas ir vertina ne tik turinio pasikartojimus, bet ir vis labiau atsižvelgia į turinio kokybę.
Šis įrankis ieško ir vis geriau atpažįsta dubliuojamą turinį bei tekstus, skirtus paieškos robotams, o ne skaitytojams. Siekdami to išvengti, svetainėje atlikite Panda auditą.
Tai gali padėti nustatyti pagrindines problemas ir padiktuoti, kokių veiksmų reikėtų imtis. Bėdų gali kilti dėl pasikartojančių puslapių, jei jie nepažymėti “canonical” žymomis (pastarosios paieškos sistemai padeda suprasti, kuri svetainės puslapio versija yra pagrindinė).
Įvertinti, ar būtent pasikartojantis turinys sukėlė srautą mažėjimą, galite naudodami šiuos įrankius: Copyscape ir URL Profiler. Aptikę pasikartojimus, perrašykite arba pašalinkite juos iš Google indekso.
#2. Per dažnai atsirandančios apie klaidą įspėjančios žinutės 404.
Labai svarbu išlaikyti vienodą URL nuorodų struktūrą bei bendrą vidinę puslapio architektūrą. Dėl neteisingų nukreipimų Google gali nuvertinti senus puslapius ir mesti 404 klaidos įspėjimus (puslapis, kurio ieškote, neegzistuoja). Kad išvengtumėte dramatiško srauto sumažėjimo, išbandykite Google Search Console įrankį, kuris padės išspręsti šią problemą ir aptikti 404 klaidas.
Būkite atidūs atnaujindami svetainę. Po atnaujinimų labai dažnai gali atsirasti puslapių, turinčių mažiau vidinių nuorodų ar nukreipimų į žemai vertinamus puslapius. Palikus puslapius be priežiūros ar nesusiejus jų pakartotinai su vidiniu URL, gali kristi puslapio pozicijos paieškos variklių reitinguose. Rasti paliktus puslapius padės Deep Crawl. Aptikę juos, sukurkite nuorodas į šiuos puslapius iš kitų svetainės puslapių. Kartais produkto pavadinimo keitimas ar kategorijų perskirstymas gali priversti ištrinti puslapius, o šie veiksmai taip pat gali sukelti 404 žymimą klaidą.
#3. Neteisingi nukreipimai (angl. “redirects)
Labai svarbu tinkamai nukreipti senus puslapius į atsiradusius naujus, kad jie būtų susieti su naująja URL nuoroda. Jei šią užduotį atliksite be klaidų, srautas į Jūsų svetainę nesumažės, arba sumažės tik laikinai.
Rekomenduojame naudoti nuolatinį nukreipimą 301. Laikini nukreipimai su 302 kodu, Google sistemoje vertinami gerokai prasčiau. Ar būtent dėl šios priežasties sulaukiate mažiau lankytojų nei anksčiau, galite pasitikrinti naudodami Link Redirect Trace extension Google Chrome naršyklei.
#4. Puslapio perkėlimo problemos.
Blogiau už neteisingus nukreipimus gali būti tik tai, kad senieji puslapiai apskritai nenukreipiami. Nenukreipus puslapių, lankytojams bus rodomas tik įspėjimas 404 apie neegzistuojantį puslapį, o per daug klaidų ves prie masinio srauto kritimo iš Google paieškos.
Neatsiveriantys puslapiai taip pat sukelia neigiamą patirtį vartotojams, tad net ir viską sutvarkius prireiks laiko susigrąžinti lankytojus. Todėl labai svarbu šioms klaidoms užkirsti kelią kuo ankstyvesnėje stadijoje. Aptikti neveikiančias nuorodas ir nukreipti jas į reikiamus puslapius padės NEMOKAMA programa Screaming Frog. Aptikę klaidas, pašalinkite jas.
#5. Nebeaktualus turinys.
Jei Jūsų publikuojamas turinys nebeatitinka populiariausių užklausos frazių, pagal kurias vartotojai būdavo nukreipiami į Jūsų svetainę, srautas gali sumažėti. Netinkamu turiniu gali būti laikoma pasenusi, aktualumą praradusi informacija arba turinys, neatitinkantis Jūsų auditorijos poreikių. Norėdami išsiaiškinti, kurie puslapiai neteko daugiausiai srauto, naudokitės Google Analytics, o radę juos papildykite aktualiu turiniu, atitinkančiu raktažodžius, pagal kuriuos Jūsų klientai ieško informacijos apie Jus.
Nebeaktualūs specializuoti puslapiai turi būti nukreipiami (naudojant ilgalaikį nukreipimą 301) į vertingą puslapį. Pavyzdžiui, jei nebeprekiaujate raudonais marškinėliais, nukreipkite puslapį į bendrą marškinėlių puslapį, tačiau ne į pagrindinį svetainės puslapį. Nustatyti, kurie puslapiai prarado aktualumą padės aukščiau minėtas URL Profiler įrankis.
#6. Svetainės užsikrovimo greitis.
Yra paskaičiuota, kad beveik pusė lankytojų uždaro puslapį, kuris neužsikrauna per 3 sekundes arba greičiau.
Spartesnis svetainės veikimas vienas iš paprasčiausių ir veiksmingiausių būdų greitai pagerinti srautų bei konversijų rodiklius. Konversija įvyksta, tuomet kai kas nors atlieka jūsų verslui vertingą veiksmą, pvz., įsigyja prekę internetu, atsiunčią užklausą ir pan.
Patikrinti ir optimizuoti veikimo greitį galite naudodami https://tools.pingdom.com/ įrankį.
#7. Mobilus srautas.
Beveik pusė šalies gyventojų prie interneto jungiasi per išmaniuosius įrenginius ir prognozuojamas tik augimas šioje srityje. Jei Jūsų svetainės dizainas nepritaikytas mobiliesiems telefonams ar planšetėms, pasiruoškite ženkliam srauto mažėjimui. Mobiliesiems pritaikytą formatą labiau vertina ir vartotojai, ir Google paieškos variklis. Pagerinti savo mobiliuosius puslapius galite naudodami Google AMP.
#8. Per daug įkyrių reklamų.
Dar 2014-aisiais Google pradėjo kritiškai vertinti puslapius, kuriuose didelę dalį vietos užima reklamos – įvairūs reklaminiai blokeliai, kurie apsunkina skaitymą ir kartais užgožia turinį. Aukštas talpinamos reklamos procentas taip pat gali būti viena iš priežasčių, kodėl sumažėjo srautas į Jūsų svetainę. Pamėginkite sumažinti reklamos kiekį ir daugiau skelbimų perkelti po tekstu.
Su svetainės turiniu nesusijusios techninės priežastys:
#9. Google paieškos algoritmo “Penguin” nuobauda.
“Google Penguin” algoritminė nuobauda gali sukelti ypač staigų srauto kritimą. Tačiau prieš bandant ištaisyti šią SEO optimizacijos problemą, svarbu įsitikinti, ar tai yra tikroji srauto mažėjimo priežastis.
Beje dažniausiai su šia problema susiduria mūsų klientai, kažkada užsisakę SEO paslaugas iš žemos kvalifikacijos SEO ekspertų. Todėl patiems susitvarkyti šios problemos greičiausiai nepavyks, ypač jeigu neturite supratimo apie SEO ir nemokate naudotis Google Disavow links įrankiu.
SVARBU ŽINOTI, konkrečiai kokios nuorodos yra “toksiškos” Jūsų svetainei, kad neprisidaryti dar daugiau žalos.
#10. Rankiniu būdu skiriama Google nuobauda (angl. “manual actions”).
Tai pati didžiausia Google nuobauda, kurią skiria Google specialistai rankiniu būdu, o ne paieškos algoritmai kaip pvz. (Hummingbird).
Google komanda gali skirti šią nuobaudą, jei kuriant ar optimizuojant paieškos sistemoms savo svetainę ar elektroninę parduotuvę, nesilaikysite Google nurodytų gairių: už brukalą (spam’ą), neskaidrią veiklą, įtartinas nuorodas ir pan.
Norėdami išvengti nuobaudos, po kurios Jūsų svetainė gali būti išmesta iš paieškos rezultatų iki kito patikrinimo, venkite:
- automatiškai kuriamo, neoriginalaus, menkaverčio turinio;
- neslėpkite tekstų, nuorodų ar kitų turinio elementų taip, kad jie būtų matomi tik paieškos sistemai;
- nekurkite klaidinančių nukreipimų į kitus puslapius;
- nekurkite nukreipimo puslapių su turinio neatitinkančiais raktažodžiais
- nekurkite nenatūralių atgalinių nuorodų;
- nepiktnaudžiaukite ryškindami turinio elementus.
Ši nuobauda gresia ir tada, kai bevertį turinį Jūsų svetainės komentaruose kuria Jūsų lankytojai. Todėl būtinai skirkite pakankamai dėmesio jų administravimui. Atsižvelgiama ir į hostingo, kuriame talpinama svetainė, reputaciją.
Ar Jums buvo skirta ši griežta nuobauda, galite patikrinti pasinaudodami Google Search Console.
Siekiant panaikinti šią nuobaudą, teks ne tik atlikti visus reikiamus veiksmus pašalint trūkumus, bet ir siųsti prašymą Google dar kartą apsvarstyti Jūsų svetainę. O tai jau ilgas kelias, kuriuo mums teko dėl nevykėlių “SEO specialistų” paliktų problemų eiti kai kuriems savo klientams.
Tokios patirties turime ir smagu, kad ji buvo sėkminga..
#11. Nepakankamas domeno autoritetas (angl. “domain authority” – D.A)
Jei Jūsų domeno (interneto puslapio adreso) autoritetas yra mažesnis už konkurentų, bus labai sudėtinga ir beveik neįmanoma aplenkti jų net stipriu turiniu ir puslapio optimizacija.
Šis rodiklis dar vadinamas domeno patikimumu ir apima visus išorinius elementus, turinčius įtakos Jūsų svetainei. Domeno autoriteto rodiklis pateikiamas išanalizavus atgalinių nuorodų sudėtį t.y. kokio tipo ir lygio yra duomenų nuorodos ir kiek yra nuorodų, vertinant puslapį nepriklausomai nuo puslapio turinio.
Svetainė yra lyginama su kitomis konkuruojančiomis svetainėmis. Dažnai yra įvardijama, kad vienas iš pagrindinių faktorių, kuris lemia D.A įvertinimą yra domeno amžius, taip pat populiarumas ir tinklapio dydis.
Matuojama skalėje nuo 0 iki 100.
0 – prastas autoritetas, 100 – geras.
Siekdami gauti daugiau kokybiškų, patikimų ir svarių atgalinių nuorodų savo turiniui, bandykite juo sudominti įtakingus bloger’ius ir panašios srities informaciją publikuojančias svetaines.
#12. Nepakankamas puslapio autoritetas (angl. “Page authority” P.A)
Page authority – tai svetainės puslapio įvertinimas paieškos rezultatuose, parodantis svetainės poziciją lyginant su konkurentais. Puslapio autoritetas priskiriamas kiekvienam puslapiui ar subdomenui atskirai.
Kuo aukštesnis puslapio autoritetas (matavimo skalė 1-100), tuo aukštesnė svetainės pozicija paieškos rezultatuose. Taigi puslapis turi būti ne tik aktualus, bet ir turėti pakankamai atgalinių nuorodų iš kitų patikimų, gerai vertinamų puslapių.
Priežastys, susijusios su lankytojų elgsena svetainėje ar elektroninėje parduotuvėje.
#13. Lankytojai Jūsų svetainėje praleidžia per mažai laiko.
Šis rodiklis vertinant srautą yra vienas iš svarbiausių. Skaičiuojama, kiek laiko vartotojas praleidžia svetainėje ir kokia vidutinė vieno apsilankymo trukmė. Bendras visų sričių vidurkis yra 2-3 minutės.
Neabejojame, kad norite, jog lankytojai Jūsų svetainėje praleistų kuo daugiau laiko, taip įrodydami Google sistemai, kad vartotojai, kuriuos ji atsiuntė, rado tai, ko ieškojo. Išsiaiškinti, kurie puslapiai Jūsų svetainėje sulaukia mažiausiai dėmesio, naudokite vėl gi Google Analytics įrankį, o radę silpniausias vietas, atnaujinkite tuos puslapius ar papildykite patraukliu ir temą atitinkančiu turiniu.
#14. Vieno apsilankymo metu peržiūri mažai puslapių.
Šis rodiklis atskleidžia, kiek turinio išties peržiūri lankytojai, atsivertę Jūsų svetainę. Aukšti skaičiai dažniausiai rodo, kad turinys, kurį skaitytojas pamatė pirmiausia buvo pakankamai stiprus, kad sudomintų ir paskatintų naršyti toliau.
Jei pagerinsite šiuos rodiklius, parodysite Google paieškos sistemoms, kad lankytojai yra aktyvūs ir jų susidomėjimo lygis aukštas. Pasiekti geresnių rezultatų gali padėti toks paprastas veiksmas kaip nuorodos susiję tekstai/straipsniai/vaizdai pridėjimas prie turinio, tad lankytojui bus patogu pereiti prie panašios tematikos turinio ir skaityti kitus straipsnius.
#15. Aukštas atmetimo rodiklis (angl. “bounce rate”).
Šis rodiklis rodo, kad lankytojai nusivylė turiniu arba nerado, tai ko tikėjosi, tad paliko puslapį labai greitai. Jį taip pat rasite Google Analytics įrankio pagalba. Tiesa ne visuomet šį rodiklį reikia vertinti vienareikšmiškai..
Tačiau reikia žinoti, kad dėl aukšto atmetimo rodiklio, Jūsų svetainės reitingai Google paieškos sistemoje taip pat gali nukristi ir tai gali lemti ir mažesnius srautus.
Ką tokiu atveju daryti? Pamėginkite pridėti aukštos kokybės turinio, kuris vertingas Jūsų lankytojams, kad puslapiai būtų gilesni ir aktualesni savo informacija.
#16. Aukštas peršokimų (angl. “Pogo sticking”) reitingas.
Jei skaitytojams sunku rasti turinį, dėl kurio užsuko į Jūsų svetainę, jie priversti naudoti paspaudimus ir gaišti savo laiką “šokinėdami nuo vieno svetainės puslapio prie kito”.
Jei tokią problemą sukelia neteisinga ar klaidinanti svetainės informacija, Google gali taip pat į tai atsižvelgti neigiamai.
Google tai vertina pagal laiką, kurį lankytojai praleidžia Jūsų svetainėje po to, kai paliko paieškos puslapį. Jei jie nedelsdami sugrįžta į paiešką (spaudžia “back” mygtuką naršyklėje), Google akivaizdu, kad vartotojas nerado to, ko tikėjosi Jūsų svetainėje.
Jei užtruko daugiau laiko, bet po to vis tiek grįžta į paieškos puslapį, gali būti, kad jis peržiūrėjo Jūsų svetainės ar elektroninės parduotuvės turinį, bet jam prireikė papildomos informacijos.
Jei jie liko ilgą laiką liko svetainėje ir negrįžo į paiešką, tikėtina, kad rado, ko ieškojo.
Patikrinkite Google Search Console ir sužinokite savo svetainės paspaudimų reitingą (angl. CTR click-through) atskiriems puslapiams ir optimizuokite silpniausiai pasirodžiusius.
Kitos galimos priežastys.
#17. Auganti konkurencija.
Net jei viską darote teisingai, naujas konkurentas rinkoje gali pasiglemžti dalį Jūsų vartotojų. Visuomet turite ne tik skirti pakankamai dėmesio turinio kokybei ir tobulėjimui, bet ir stebėti, ką veikia konkurentai.
Tam labai tinka https://www.similarweb.com nemokamas įrankis.
#18. Sezoniniai svyravimai.
Priklausomai nuo veiklos srities, lankytojų srautus gali veikti ir sezonai.
Jei tai būdinga Jūsų veiklos sričiai, jaudintis nereikėtų. Tačiau verta su Google Analytics įrankiu patikrinti kelių praėjusių metų duomenis ir stebėti sezoninius svyravimus, kad galėtumėte geriau jiems pasiruošti ir prisitaikyti.
Gera žinia ta, kad visos lankytojų srauto kritimo priežastys, kad ir kokių nemalonumų sukeltų, 95% yra įveikiamos. Svarbiausia – atpažinti konkrečią problemą ir priežastinius ryšius. Tuomet galimas ir greitas „pagijimas“.
Deja, kaip supratote tikrai ne visos priežastys yra lengvai identifikuojamos. Kai kurias perprasti ir atsekti, kas gi lėmė kritimą gali būti nelengva. Todėl jeigu Jums kyla panašių problemų, turite klausimų ar reikia konsultacijos, susisiekite su mumis.
Patiko turinys? Pasidalink juo su kitais socialiniuose tinkluose. Taip pat lauksime klausimų ir nuomonių komentaruose.
Puikiai!
Ačiū!