Visi, kas bent truputį domisi SEO, jau yra susipažinę su Google „zoologijos sodo“ gyvūnais – Pingvinu, Panda ir Kolibriu.
Tie, kas apie juos girdi pirmą kartą, norėtume paaiškinti pačią esmę, kas čia prie ko.
Akivaizdu, kad dėl nevaldomų emocijų užsienio žiniasklaidoje galėjo susiformuoti tam tikri klaidingi įspūdžiai apie šiuos malonius ir labai NAUDINGUS gyvūnėlius.
Pingvinas, Panda ir Kolibris nėra realūs gyvūnai, gyvenantys Google būstinėje JAV. Tai yra kodiniai paieškos algoritmo atnaujinimų pavadinimai.
Paieškos algoritmas yra tam tikras komandų rinkinys, pagal kurį Google robotai renka informaciją apie puslapius, ją sistemina ir pateikia rezultatus. Google teigia, kad algoritmas atsižvelgia į 200 skirtingų kiekvieno puslapio faktorių, pagal kuriuos ir nusprendžia, ar pagal tam tikrą paiešką jūsų puslapį rodyti 4, ar 17, ar 123 vietoje. Taigi, šio išmaniojo algoritmo pasikeitimai gavo gyvūnėlių vardus.
Galime tik spėlioti, kaip tai susiję su tomis paieškos funkcijomis, kurios pasikeitė paleidus šiuos atnaujinimus. Apie kiekvieną iš pradžių.
Panda kovoja su nenaudingu ir lėkštu turiniu
2011 metų vasarį SEO rinka patyrė didžiulį smūgį. Masiškai krito tam tikrų puslapių lankomumai ir pozicijos. Netrukus Google oficialiai pranešė, kad paleido paieškos algoritmo atnaujinimą pavadinta gražiu ir iš pažiūros nekalto gyvūnėlio pandos vardu. “Google Panda” atnujinimai buvo nutaikyti į žemos kokybės turinį pateikiančius puslapius.
“Pandai” užkliuvo visi tie puslapiai, kurie turinį kuria automatiškai, spaminiai puslapiai, kurie pateikia tik žodžių kratinį, autoblogai (automatiškai publikuojami tinklaraščiai pagal tam tikrus raktinius žodžius).
Taip prasidėjo kova už turinio kokybę. Ten, kur su turiniu buvo rimtų problemų, nukentėjo visas domenas, o ne konkretus puslapis su žemos kokybės turiniu.
Pingvinas kovoja su manipuliacijomis nuorodomis
Praėjus metams nuo Pandos atsiradimo, 2012 metų balandį Google paskelbė apie naują paieškos algoritmo atnaujinimą, ir jį pavadino Pingvinu. Pingvino tikslas – nustatyti, kurie puslapiai pozicijų paieškoje siekia manipuliuodami nuorodomis taip pažeisdami Google reikalavimus.
Tai reiškia, kad visi puslapiai, kurie kilo pirkdami nuorodas ar naudodami nuorodų tinklus, prarado savo aukštas pozicijas.
Bausti Google daug nebaudė, tačiau nuorodų iš tokių puslapių sumažino. Taip pozicijas prarado didžioji dalis spaminių puslapių.
Nuo to laiko į nuorodų pirkimą ir Black Hat SEO metodus daugelis puslapių savininkų žiūri atsargiau, nors pats reiškinys dar neišnyko.
Kolibris – naujas paieškos algoritmas
Kolibris su niekuo nekovoja. Tai naujai perrašytas visas paieškos algoritmas, kuris buvo paleistas 2013 metų rugsėjo mėnesį.
Paskutinį kartą paieškos algoritmas buvo keistas prieš 12 metų 2001-siais, todėl natūralu, kad jis buvo pakeistas.
Jo efektą pajautė nedaugelis, nes tikslas buvo ne kovoti su tam tikrų reikalavimų nesilaikančiais puslapių savininkais, o pateikti labiau vartotojui priimtiną paieškos būdą – kontekstinę paiešką.
Loginė paieška, kuria vadovavomės iki šio pakeitimo taip pat liko aktuali, tačiau daugiau dėmesio skiriama kontekstiniam būdui.
Esminiai kontekstinės ir loginės paieškos skirtumai
Loginė paieška buvo paremta tam tikrais loginiais elementais – ieškau „objektas1“ ir „objektas2“ bet be „objektas3“. Taip į paiešką vesdavome „padangos pardavimas Vilnius“. Ši paieška iš karto buvo netobula dėl daugiakalbiškumo. Anglų kalba yra gana paprasta, ten veiksnys yra dažniausiai vardininko linksnio, dar kartais turi daugiskaitos formą. Anglų kalba yra tik viena iš 200 kalbų, kurių dauguma nėra tokios pačios struktūros. Štai, kad ir lietuvių kalba turi įvairius priešdėlius ir galūnes, tad tikslų raktinį žodį išskirti buvo sunku.
Kontekstinė paieška yra paremta konkrečiais klausimais „Kur parduodamos nebrangios padangos Vilniuje?“.
Tokiu atveju paieška žiūri į visus paieškos žodžius ir bando suprasti, ko yra ieškoma (padangos), kokios sąlygos (parduodamos ir nebrangiai) ir kokia vieta (Vilniuje).
Tokia paieška išpopuliarėjo pastaraisiais metais , vis daugiau ir daugiau žmonių pradėjo naudotis mobiliaisiais įrenginiais, kurie gali pateikti rezultatus pagal buvimo vietą. Taip pat dėl patogumo įvedant paieškos žodžius buvo sukurti siūlomi paieškos žodžiai (Google Suggestion Tool). Taip kontekstinė paieška tapo populiari ir reikėjo pagal tai atsižvelgti į vartotojų poreikius, ne tik puslapių savininkus.
Dabar rezultatai turėtų būti dar tikslesni ir geresni vartotojui.
Štai ir visi trys Google gyvūnėliai. SEO paslaugos nuo jų nė kiek nenukenčia, nors viskas ir piešiama juodomis spalvomis. Priešingai, SEO paslaugų teikėjai tampa ir edukatoriais, mokančiais puslapių savininkus, kaip teisingai reikėtų kurti ir prižiūrėti savo puslapius, kad nepatektumėte Pingvino ir Pandos nemalonėn, o Kolibris galėtų „atnešti“ norimą puslapį greitai į pirmas vietas paieškoje.
Patiko straipsnis? Pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose!
Parašykite komentarą