Ar kada pastebėjai, kad ieškodamas kažko Google.lt paieškoje užėjęs į tave dominantį puslapį supratai, kad jis neteikia savo paslaugų mieste, kuriame tu gyveni. Mus, interneto reklamos specialistus, tai irgi nervina ir kaip žmones, ir kaip specialistus, ieškančius sau partnerių ar bendradarbiavimo galimybių.
Kam alytiškiui iš viso rodo tuos Klaipėdos rezultatus? Jei norėsi kažko ieškoti kitame mieste, paprasčiausiai paieškoje įvesi papildomą žodį „Vilniuje“, „Kaune“ arba „Tauragėje“. O gal ta Google paieška nėra tokia tobula, kokia dedasi?
Faktas, kad su Google paieška viskas tvarkoje. Netgi labai tvarkoje, nes dabar Google itin dažnai akcentuoja vietinės paieškos svarbą. Liko tik išsiaiškinti kas tai yra ir kodėl ji yra labai naudinga ir verslui, ir klientui?
Google vietinė paieška yra specializuota paieška. Tokiu atveju Google mato ieškančiojo fizinę buvimo vietą (lokaciją), todėl atitinkamai pateikia ir paieškos rezultatus.
Jeigu tu naršai Google paieškoje prisijungęs prie savo Google paskyros, kurioje esi nurodęs savo vietą, plius dar prisijungei prie interneto per lietuvišką interneto paslaugų teikėją, o dar daugiau – naudodamasis savo išmaniuoju telefonu leidi naudoti vietos nustatymo funkciją (Location service), Google visų pirma parodys tau rezultatus ne tik pagal svarbumą, bet ir pagal artumą nuo tavo fizinės vietos.
Pavyzdžiui, jeigu tu dirbi Vilniaus centre ir įvesi į paiešką „kavinė“, Google greičiausiai tau rodys arčiau centro esančių kavinių nuorodas. O jei per išmanųjį telefoną pakeisi paieškos parametrą iš rezultatų į žemėlapį – taškeliais tau bus parodytos artimiausios kavinės ir maitinimo įstaigos, kur gali išgerti kavos. Tai labai patogu, nes tu aiškiai žinai, kiek laiko tau užtruks iki ten nueiti ar nuvažiuoti.
Tokia vietinė paieška yra labai vertinama mobiliųjų įrenginių naudotojų, nes jie greitai gauna visą reikalingą informaciją, bet ar tos informacijos pakanka? Jei esi kavinės savininkas, pasižiūrėk, ar tu esi vietinėje paieškoje. Jeigu ne, laikas sunerimti.
SVARBU ŽINOTI!! Google vietinėje paieškoje įmonės ir įstaigos neatsiranda automatiškai. Google tiesiog negali visko žinoti ir padaryti už kiekvieną įmonę taip, kaip jiems atrodo geriausia. Ką jie ten Amerikoje ar Airijoje supranta apie lietuvišką verslą ir įmones?.. Greičiausiai nieko, todėl į vietos paiešką reiktų pasižiūrėti kaip į dar vieną reklamos priemonę ir labai svarbų SEO faktorių, lemiantį geras SEO pozicijas Google paieškoje. Beje dabartines savo SEO pozicijas gali nemokamai pasitikrinti mūsų SEO pozicijų tikrinimo įrankiu.
Beje, ar pastebėjai, kad ieškant tam tikros įmonės normaliame kompiuterio ekrane, dešinėje pusėje, kur seniau buvo reklamos, dabar rodo žemėlapį ir tos ieškomos įmonės aprašymą, darbo laiką, nuotraukas? Pridedu pavyzdį kaip tai atrodo, susijusį su mūsų vienu iš SEO paslaugų klientų.
Ši informacija dešinėje pusėje nėra atsitiktinė. Ją ten paliko mūsų įmonės SEO specialistai. Norėtum, kad tavo įmonė ten irgi atsirastų? Yra du variantai – užsisakyti mūsų profesionalias SEO paslaugas ir šis darbas bus padarytas už tave. Arba gali prisėsti valandėlei ir viską pasidaryti pats.
Žemiau pateiksiu informacijos, kaip visa tai pasidaryti savarankiškai.
4 žingsnių STEP – BY – STEP gidas, kaip patekti į Google vietinę paiešką.
1 žingsnis. Susikurk savo įmonės Google paskyrą.
Ji bus toliau reikalinga visiems Google reikalams. Tai gali padaryti adresu: https://accounts.google.com/SignUp?continue Pasirink savo įmonės pavadinimą mano.imone@gmail.com el. paštą. Su juo toliau galėsi pratęsti registraciją ir kituose Google produktuose. Labai nerekomenduoju tam naudoti asmeninio GMAIL el. pašto. Nes jis gali būti parodytas viešai ir sukelti sumaišties, kas yra kas. Tuo tarpu įmonės Gmail paštas gali būti rodomas bet kur. Jis bus viešas ir neabejotinai gali pritraukti ir brukalų siuntėjų, tačiau gera žinia, kad Gmail puikiai su jais susitvarko.
2 žingsnis. Registracija Google Business paskyroje.
Su pirmame žingsnyje susikurtu el.paštu tau reikia užsiregistruoti “Google Business” paskyroje adresu https://www.google.com/business/. Seniau ši paskyra vadinosi Google Places. Tau ten reikia tiesiog būti prisijungus su nauja įmonės Gmail paskyra ir viską suvesti teisingai.
Čia tau reikės nurodyti tikslų savo įmonės pavadinimą, šalį, adresą, miestą, pagrindinį telefono numerį, o taip pat pasirinkti veiklą. Jei teiki paslaugas ir prekes ne tik savo vietoje, tada reikia nurodyti ir kitus miestus, kuriuose gali teikti paslaugas arba kilometrais paslaugų teikimo nuotolį, pavyzdžiui, 120 km atstumu nuo Vilniaus.
Toliau patvirtini, kad tavo duomenys teisingi ir tada sukuriamas Google+ puslapis tavo verslui. Pvz. žemiau.
Visa informacija apie tavo įmonę pateikiama būtent šiame puslapyje – aprašymas, darbo laikas, o taip pat ir nuotraukos bei logotipas. Google+ socialinio tinklo puslapio paskyros nuotrauka turėtų būti tavo įmonės logotipas, nes jis bus rodomas dar daug kur. Gali prireikti logo patalpinti kvadratiniame plote, tad teks padirbėti ir su iliustracijų apdorojimo programomis (rekomenduoju internetinį Pixlr.com, jei neturi nieko įsidiegęs į kompiuterį). Taip pat rekomenduoju įsidėti keletą įmonės nuotraukų, o ne vieną, nes su viena profilis atrodo gana tuščias.
3 žingsnis. Vietos patvirtinimas – kodo užsakymas.
Tai labai svarbus žingsnis ir dažnai būna komplikuotas, bet apie tai kiek vėliau. Google tiesiog nori žinoti, ar tikrai tokia vieta egzistuoja ir ar tu tikrai atstovauji šiai įmonei.
Dėl to yra būtina patvirtinti savo įmonės vietą rankiniu būdu. Kai suvesi visus įmonės duomenis, profilio viršuje atsiranda užrašas „Gauti kodą“. Dažniausiai būdas gauti patvirtinimo kodą yra paštu atsiunčiamas atvirukas. Pvz. žemiau.
Google jį atsiunčia per 1-2 savaites nurodytu įmonės adresu. Kartais šioje vietoje gali kilti problemų – užrašomas nepilnas adresas, todėl atvirukas gali nepasiekti adresato. Tokiu atveju reikia kreiptis į pagalbos centrą.
4 žingsnis. Vietos patvirtinimas – įvesk gautą kodą.
Kai gausi atviruką iš Google su kodu, tau reikės dar kartą nueiti į Google Business puslapį ir ten pamatysi, kokias verslo vietas jau turi įvedęs.
Paspausk ant nurodos „Tvarkyti vietovę“ ir tau bus parodyti tavo įvestos įmonės duomenys.
Viršuje rasi mygtuką „Įvesti kodą“. Jį paspaudęs pamatysite laukelį, kuriame galėsite įvesti 5 ženklų kodą, kurį gavai atviruke.
Kai įvesi kodą, tavo profilis bus patvirtintas.
Tai patvirtins atsiradęs žalios spalvos ženkliukas „Sveikiname“.
Dabar lieka tik kurį laiką palaukti, kol Google atnaujins informaciją ir ji pasirodys vietinėje paieškoje. Geriausias būdas tai patikrinti – po savaitės ieškant savo įmonės pilno pavadinimo. Užtruks šiek tiek laiko, tačiau jau visai netrukus tavo verslo profilio informacija bus rodoma ir šalia bendrinių paieškų.
Dėmesio! Kartais verslo patvirtinimas gali užtrukti ir mėnesį laiko, mums taip yra buvę, todėl apsišarvuok kantrybe. Dar gali kilti problemų dėl netinkamai įvesto įmonės adreso, arba nurodant netikslų pašto kodą, todėl būk atidus, taip pat būtinai atkreipk dėmesį ar žemėlapyje rodomo įmonės adreso vieta sutampa su realia vieta. Jei ne paslink žymeklį ten kur reikia. Taip ir klientai turės mažiau problemų ieškodami tavo įmonės jau vietoje.
Toliau dar būtinai paprašyk savo partnerių parašyti atsiliepimų apie tavo įmonę. Aišku, teigiamų 🙂 Jie tai turės padaryti prisijungę prie savo Gmail paskyros, todėl perspėk juos, kad visa tai bus matoma viešai.
Gudrybė, kai darbuotojai giria savo įmonę nelabai pavyks. Nes žmonės, realiai žinantys, kas tavo įmonėje dirba tikrai nusišypsos perskaitę neva objektyvius darbuotojų įvertinimus. Reputacijai tai pliuso tikrai neprideda…
Per daug vargo?
Visada lieka jau mano minėtas pirmas variantas – užsisakyti mūsų reklamos paslaugas ir visa tai mes padarysime už tave.
REZIUME – 5 priežastys, kodėl Google vietinė paieška reikalinga tavo verslui ir kokia iš jos nauda?
Štai mano nuomone 5 rimčiausios priežastys, kodėl tu turėtum gaišti laiką ir laukti Google atviruko savo pašto dėžutėje:
- Pagerės SEO pozicijos Google paieškoje. Jei tu patvirtini savo įmonės profilį, Google gauna signalą, kad esi rimtas verslas ir tavo verslo puslapį geriau reitinguoja tarp organinių paieškos rezultatų. SEO nauda akivaizdi!
- Padaugės klientų. Nebūtina užeiti į tavo puslapį, kad potencialūs klientai su tavimi susisiektų. Dabar jie gali skambinti perskaitę informaciją tiesiog paieškoje. Ši informacija tarnauja kaip savotiškas nukreipimo puslapis.
- Būsi rodomas tik tiksliniam klientui, todėl tavo puslapį aplankys tik tie, kas iš tikro domisi tavo įmonės veikla, o ne atsitiktiniai žmonės.
- Tampi prieinamesnis per mobiliuosius įrenginius žmonėms, kuriems reikia matyti arčiausiai savęs esantį verslą čia ir dabar. Beje būtinai pasidomėk, ar tavo puslapis tinkamai optimizuotas mobiliesiems įrenginiams, kitaip ši paieška bus bevertė. Viena vertus mobilioje paieškoje Google turi teisę tavęs net nerodyti, nes nepatogiame puslapyje apsilankę lankytojai nepalaikys tavo verslo rimtu ir gali nieko neužsisakyti iš principo.
- Efektyvesnės ir geriau konvertuojančios Google AdWords kampanijos. Kai Google jau žino tavo verslo vietą, per specialų Adwords plėtinį ji nustato, kam geriau rodyti tavo informaciją, o kam ne. Taip Adwords kampanija taps dar efektyvesnė.
Pabaigai pasakysiu, kad vietinės paieškos nauda Lietuvoje dar iki galo nesuprasta. Todėl daugybė nedidelių kompanijų sėkmingai konkuruoja su didžiaisiais savo konkurentais būtent šioje srityje, nors ir neturi didelių SEO biudžetų.
Beje, nepaminėjau, kad verslo įtraukimas į vietinę Google paiešką yra VISIŠKAI NEMOKAMAS. Net už atviruką su kodais nereikia mokėti.
Taigi liko tik pasitikrinti, ar tavo verslas jau yra vietinėje Google paieškoje. Jei ne – skirk valandėlę laiko ir būtinai pasinaudok pačio Google siūlomomis nemokamomis verslo reklamos galimybėmis.
Sėkmės tau!
Straipsnio autorius: Donatas Viliamas
Patiko turinys? Pasidalink juo!
Parašykite komentarą