Kuriate naują interneto puslapį? Pats laikas susirūpinti jo elementais, kurie padės puslapio SEO. Kadangi dizaineriai nedaro nieko, kol jiems nepasakai, šiuos 5 elementus turėkite jau pasiruošę paaiškinti, o jei reikia ir susimušti dėl jų ne juokais.
#1. Socialinių tinklų ikonėlės kiekviename puslapyje
Čia labai svarbu žinoti, kad vien tik pradinio puslapio apačioje ar viršuje socialinių tinklų nuorodų nepakanka. Taip pat nepakanka turėti vieną nuorodą į socialinių tinklų profilius, priklausančius Jūsų įmonei.
Turite savo lankytojams sudaryti galimybę dalintis kiekvienu Jūsų svetainės puslapiu socialiniuose tinkluose. Nes kuo daugiau puslapių dalinsis, tuo geriau Jus vertins Google paieškos robotas.
Lietuvoje populiariausi socialiniai tinklai yra Facebook ir Google+.
LinkedIn, Twitter ir Pinterest – ne tokie populiarūs, tad reiktų pasvarstyti, ar jie domina. Venkite bendrinių dalinimosi mygtukų su 57 socialiniais tinklais, apie kuriuos Lietuvoje niekas nėra girdėjęs. Pakaks ir tų dviejų pradžiai.
#2. „Responsive“ dizainas
„Kas čia per?..“, – paklausite. Tam reiktų paskirti atskirą straipsnį, bet pasistengsime kaip įmanoma trumpiau ir aiškiau.
„Responsive“ dizainas – svetainės pateikimo būdas, kuomet joje esanti informacija (tekstai, paveiksliukai, video), automatiškai prisitaiko prie mobilaus įrenginio (išmanaus telefono, planšetinio kompiuterio) ekrano dydžio.
Tai dar vadinamas „paslankus“ dizainas, nes jis yra pritaikytas mobiliesiems įrenginiams ir žmonėms, kurie per savo išmaniuosius naršys Jūsų puslapį.
Kuo paslankus (responsive) dizainas naudingas SEO?
Tuo, kad jame labai gerai išspręsti techniniai elementai, kuriuos Google mėgsta tikrinti. Jei viskas teisingai suprogramuota, puslapis atsidarinės greitai, bus be klaidų programiniame kode, visos iliustracijos – teisingai aprašytos ir t.t.
Tokiu būdu Jūs sutaupysite daug pinigų vidinei SEO optimizacijai. Be to iš karto gausite mobiliąją svetainės versiją.
O svarbiausia – netikėkite tais, kurie siūlosi padaryti Jums mobilią svetainės versiją už papildomus pinigus. Šiais laikais tai pasiekiama labai greitai ir lengvai pritaikius “responsive” šablonus Jūsų svetainei, nebent ieškote labai unikalaus dizaino.
#3. Blogas Jūsų puslapyje
Pamirškite visokius WordPress.com, Blogger.com ar Blogas.lt. Jūsų verslui jų nereikia! Pamirškite net blog.jusupuslapis.lt. Visi straipsniai, naujienos, video, nuotraukos tegul eina į jusupuslapis.lt/blogas, o ne kažkokį subdomeną, kurio iškėlimui išeikvosite dvigubai tiek pinigų.
Kuo tai gerai SEO? Lenkiame pirštus:
- Nuolatos atnaujinamas puslapis, kurio tikslas – pateikti daugiau informacijos, nei vizitinė kortelė.
- Galimybė paskelbti turinį, kuriuo mielai dalinsis socialinių tinklų žmonės (jie tikrai nesidalins Apie mus ar Kontaktai puslapiais, nebent ten kokį keiksmažodį „netyčia“ parašytumėte);
- Galimybė gauti nuorodas būtent į bloge skelbiamus straipsnius, ne tik pagrindinį puslapį.
- Straipsniai su tam tikrais raktiniais žodžiais padės sulaukti tikslingai nusiteikusių ir motyvuotų lankytojų. Taip galite papildomai aprašyti paslaugų niuansus, pavyzdžiui „buhalterinės paslaugos Kėdainiuose“ arba „ką padovanoti mamai“;
- Nebereikia skyrelio Naujienos, kuris pas nemažai įmonių paprastai būna tuščias arba apleistas.
- Blogas, tai vieta, iš kurios pateiksite nuorodas į kituose puslapiuose publikuota Jūsų inicijuotą turinį. (Čia verta pasidomėti, kas yra turinio strategija arba angliškai “Content marketing strategy”).
- Vieta, kurioje galite apsikeisti nuorodomis su nekonkuruojančiomis įmonėmis.
#4. Atsiliepimai su vardais, pavardėmis ir įmonės pavadinimais
Kuo tai padės SEO? Čia juk tik vienas puslapis, nes atsiliepimai – ne straipsniai… Teisingai, bet ar pagalvojote, kad kažkas ieško tų žmonių pavardžių ir įmonių pavadinimų? Taip, Jūs galite gauti papildomų lankytojų, kurie domėsis, kas ten Jus taip teigiamai ar su patosais rekomenduoja…
#5. Video klipai
Jei savo paslaugas iliustruojate video klipais, žinokite, kad darote labai gerai dėl 2 priežasčių. Viena jų yra tai, kad klipas greičiausiai talpinamas YouTube, o ten talpinama Jūsų nuoroda į puslapį. Ir šiaip Youtube rezultatai kartais pateikiami tarp paieškų.
Antra priežastis yra ta, kad lankytojas lieka puslapyje ilgiau nei 3-5 sekundes, per kurias supranta, jog ne ten papuolė ir išeina. Tegul eina, bet prieš tai tegul praleidžia 2 minutes Jūsų puslapyje žiūrėdamas video klipą. Google patinka puslapiai, kuriuos ilgai skaito, nes jis mano, kad tokie puslapiai – naudingi lankytojui.
Ko nereiktų dėti į puslapį, kad SEO nenukentėtų?
Paminėsime tik vieną – Flash elementai. Ar bet kokie kiti animuoti elementai, kuriems paprastai reikia daug kodo. Kuo daugiau kodo, tuo lėčiau puslapis užsikrauna. Tai Google irgi seka. Ar gali būti naudingas tas puslapis, kuris lėtai atsidaro lankytojui? Tikrai ne. Tikimės, kad čia turimas omenyje ne Jūsų, o konkurento puslapis… 🙂
Vieno puslapio svetainių mada – stilinga, bet problematiška
Dar vienas svarbus momentas – nauja vieno puslapio svetainių mada. Viskas atrodo labai gražiai, stilingai, nuostabiai atsidarinėja planšetėse ir išmaniuosiuose telefonuose, bet yra viena mažytė problemėlė – visa informacija yra sukišta į vieną vienintelį namų puslapį. Navigacija yra tik dėl akių, iš tiesų nuorodos veda į tam tikrą puslapio vietą, o ne naują puslapį.
Google nelabai mėgsta vieno puslapio svetaines, nes visos nuorodos eina į vieną domeną, o išeinančių nuorodų irgi negali būti labai daug. Žodžiu, problematiška. Aišku, yra ir išimčių, tačiau jos susijusios daugiau su grafine informacija. Jei Jūsų puslapyje yra vienas tekstas apie Jus ir 150 nuotraukų su Jūsų darbais – viskas tvarkoje, vieno puslapio tinklalapis tiks, nors Paieškoje į viršų prasibrauti bus sunkiau.
Reziume
Taigi, įsidėmėkite šiuos visus dalykus, ir, kai aiškinsite dizaineriams ir programuotojams, kokio puslapio norite, nepamirškite pasirodyti labai protingi ir jų visų paminėti. Pasidarę tokį puslapį, galėsite džiaugtis greitesniais ir geresniais SEO rezultatais.
Skamba perdaug sudėtingai? Kreipkitės į mus, padėsime.
Patiko turinys? Pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose!
Parašykite komentarą