Planuojama, kad 2014-ieji SEO paslaugų rinkoje bus didelių permainų ir įššūkių metai. Tačiau mes, SEO profesionalai, esame įpratę prie nuolatinių „žaidimo taisyklių“ pasikeitimų ir žinome kaip suplanuoti savo klientų sėkmę. Tačiau ar žinote Jūs? Žaidimo taisykles mums visuomet diktuoja Google, o mūsų darbas jas tinkamai išmokti, teisingai interpretuoti ir paprastai paaiškinti savo klientams.
Kiekvienas turi daryti tai, ką geriausiai išmano
Visa kita – jau skirtingų profesijų atstovų darbas. Puslapio techninę dalį tvarko programuotojai, peradresavimus, 404 klaidas, 301 „redirektus“ tvarko administratoriai. Tekstus rašo rašytojai. Reklama rūpinasi rinkodaros specialistai. Turinį kuria rašytojai, dizaineriai, animatoriai video montuotojai, statistikos specialistai ir kt.
SEO specialistų darbas – atrasti ir įgyvendinti tai, kas ir kodėl padės įgyvendinti iškeltus tikslus. Pvz. pasiekti didesnį lankomumą iš paieškos, didinti prekės ženklo žinomumą, reklamuojamų prekių ar paslaugų pirkimą.
2013 metų rudenį įvyko ne vienas pakeitimas. Buvo paleistas perdarytas Google paieškos algoritmas skambiu pavadinimu Kolibris, įvyko taip ilgai lauktas PageRank atnaujinimas. Atsirado nauja sąvoka – „naujasis SEO“, kaip savotiška priešprieša „tradiciniam SEO“. 2014 metais matysime, kaip tas „naujasis SEO“ plinta, vystosi, populiarėja.
SEO “receptai” 2014-iems
Dabar norėtume pristatyti 5 esminius SEO principus, kurie mūsų ir kitų šios srities autoritetų nuomone atneš SEO optimizacijai sėkmę 2014 metais. Manote, kad ši informacija skirta SEO profesionalams? Tikrai ne. Mes manome, kad klientas turi žinoti, ko gali paprašyti iš to profesionalo…
#1. Mažiau nuorodų, daugiau turinio
Pastaruosius 12 metų nuo pat Google atsiradimo 2004-iais, visų puslapių savininkų pagrindinis rūpestis buvo nuorodos. Tiksliau – jų kiekis. Tikslas – turėti kuo daugiau nuorodų ir kuo didesnį PR. PageRank buvo gaunamas pagal tam tikrą nuorodų aritmetiką – kuo aukštesnis puslapis turi nuoroda į tave – tuo geriau. Dar geriau, jei tas aukšto PR puslapis veda tik į tave, o ne į dar 15 panašių puslapių.
Deja, nuorodos tapo preke, o su šia prekyba kovoti Google sekasi sunkiai net iki dabar. Dėl to buvo pakeistas pats principas. Jei seniau didesnis PR reiškė, kad Google robotukas į puslapį užsuka dažniau ir lenda giliau į vidinius puslapius, tai dabar šio momento nebeliko. Yra Google Webmaster Tools, kurių pagalba Google žino apie jūsų puslapį.
Jeigu Jūsų svetainė užregistruota “Webmasters tools – WMT”, praktiškai nebereikia nei vienos įeinančios nuorodos, kad Google apie jus sužinotų.
Bet ar robotukas užeis pas jus, jei nebus atnaujinamas turinys? Tikrai ne! Taigi, turinio atnaujinimas dabar yra svarbiau už nuorodas.
#2. Puslapiai svarbiau už raktinius žodžius
Pastaraisiais metais tikslus raktinis žodis tekste, kuris dar yra pakartotas pavadinime, teksto pradžioje ir viduryje bent 2-3 kartus, buvo svarbiausias momentas SEO praktikoje. Lietuvos rinkoje tai sukėlė nemažai problemų, nes mūsų kalba yra paremta linksniais ir laikais. Tai reiškia, kad į raktinius žodžius reikia įterpti tam tikrus žodžius, keičiasi jų galūnės.
O kur dar „sveplas“ tekstas, kurį iki šiol naudoja lietuviai paieškoje? Žodžiu, raktinių žodžių manija pavertė lietuvišką internetą dideliu šiukšlynu. Šiais metais pradėsime apsivalymą, nes svarbu jau nebe raktiniai žodžiai, o patys puslapiai ir jų nauda skaitytojui.
Tai reiškia, kad puslapyje turi būti pateikta skirtingos rūšies informacija apie prekę ir produktą:
- tekstas;
- grafikai;
- video;
- kainų palyginimai lentelėse;
- lankytojų komentarai;
- įvairios citatos;
- susiję resursai ir pan.
Toks tekstas yra išsamus ir naudingas skaitytojui. Kaip jis parduos? Reikės sukurti kvietimo veikti (angl. call to action”) grafinius elementus („Užsisakyk“, „Skambink dabar“, „Į krepšelį“ ir t.t.) ir juos protingai išdėstyti. Čia jau dizainerio ir UX (angl. “user experience”) specialisto reikalas.
#3. Paieškos principai pasikeitė
Pats paieškos principas buvo gana paprastas – raktinis žodis + raktinis žodis, „raktiniai žodžiai“ kabutėse, ieškant tikslaus paminėjimo tekste. Raktinis žodis-raktinis žodis – siekiant paieškos rezultatuose nerodyti nesusijusio raktažodžio. Tai vadinamoji Būlio paieška. Džordžas Būlis buvo 19 amžiaus anglų matematikas, taigi mirė jau seniai…
Praeitais metais matematiniais principais pagrįsta paieška mirė. Vietoj jos atsirado semantinė paieška.
Tai reiškia, kad paieškos algoritmas stengiasi suprasti paieškos ar užduoto klausimo reikšmę ir tik tada pateikia rezultatus.
Dabar ieškoti reikia užduodant klausimą „Kur nusipirkti [raktinį žodį] pigiau?“.
Ar lietuvių kalba užduodamus klausimus Google supranta pagal Google Translate mechanizmą? Dar neaišku, nes ši tarnyba labai netobula lietuvių kalbos atžvilgiu. Ateityje tikrai šis semantinės paieškos būdas bus populiaresnis, nes paieška naudojasi paprasti žmonės, o ne Būlio matematinius principus išmanantieji mokslininkai. Tačiau įdomiausia, kaip tai atsiliepia puslapių savininkams? Paprastai – jų puslapiuose tekstai turi atsakyti į lankytojų užduodamus ar galimus užduoti klausimus.
#4. Visi marš į Google Plus!
Prieš kelis metus lietuviai masiškai pradėjo kraustytis į Facebook’ą. Paskui paprastus žmonės subėgo ir verslas, nes ten galima susikurti puslapį verslui ir taip komunikuoti su savo gerbėjais. Dabar tai atrodo visai normalu.
Facebook puslapis – būtinas dalykas kiekvienam, net jei nėra aktyviai atnaujinamas. Tuo tarpu Google+ socialinis įrankis pamažu rezgė planus, kaip suvaryti visus ne savo noru. Ir sumąstė. Dabar profilius turi ir tie, kurie nesiregistruoja patys savo noru. Pakanka turėti Gmail arba telefoną su Android operacine sistema.
Google pasistengs, kad visur jungtumėtės tik per Google paskyrą. Google+ tą patį daro ir SEO sferoje – reikalauja žaisti pagal jos taisykles. Vienas iš pagrindinių SEO tendecijų 2014-ais bus Google +1 mygtuko paspaudimas. Google taip nusprendžia, ar turinys, kuriuo dalinatės yra kokybiškas.
Kitas momentas – autorystė (Google Authorship). Jei jau kuriate turinį, tai būkite malonūs ir prisistatykite. Jei tai daro įmonė, tegul turinio kūrėju prisistato oficialūs asmenys – direktorius ir kita vadovybė.
#5. Vieta ir mobilumas
2014 pranašaujama, kad daugiau nei pusė visų interneto vartotojų informacijos internete ieškos naudodami savo išmanųjį telefoną, o ne asmeninį kompiuterį namuose ar darbe.
Tai reiškia, kad paieškos rezultatai bus pateikiami atsižvelgiant į užklausos suformavimą ir… ieškotojo buvimo vietą.
Jei nuvažiavote į Kauną ir ieškote, kur vakare pavalgyti, kai grįšite į Vilnių – teks nusivilti. Įvedus „restoranai“ ar „barai“ Google pats parodys restoranus ir barus Kaune, o ne Vilniuje, manydamas, jog kiti miestai jūsų paprasčiausiai nedomina. Paieškos vieta bus labai svarbus momentas.
Kuo tai atsilieps SEO? Tiesiog reikės dirbti su tam tikromis vietomis ir kitais Google įrankiais. Nepakaks puslapio apačioje prirašyti krūvą raktinių žodžių „[paslauga] Alytuje“, „[paslauga] Kaišiadorys“, „[paslauga] Elektrenai“, „[paslauga] Klaipeda“ ir t.t.
Štai jums ir 5 pagrindiniai sėkmingo SEO receptai. Tikrieji SEO specialistai juos žino, tad reikalaukite naujoviškų SEO paslaugų. Tiesa, jos kol kas dar brangesnės, nei tradicinės.
Ar galite man padeti sutvarkyti imones marketingo reikalus pagal Jus.
Ačiū už klausimą Loreta. Su Jumis susisieksime jau artimiausiu metu ir aptarsime bedradarbiavimo sąlygas.
Ačiū Rimantai už atgalinį ryšį. Smagu, kad įvertinai šių patarimų naudą ir matai jų vertę. Būtent skaitytojų edukacija ir yra pagrindinis tikslas. Šis turinys taip pat dedikuojamas plačiam bičiulių ratui, kurie vis klausia kaip sėkmingai reklamuoti savo verslą internete.
Tikiuosi praeivis čia irgi suras ir prisitaikys kažką vertingo sau.
Jėga!
Dėkui, Donatai už Tavo fantastiškai vertingas analizes!
Kas ne kas, bet mam tikrai per praėjusius 6 mėnesius realiai teko įsitikinti, KĄ REIŠKIA TOS ŽINIOS, kurias gaunu iš Tavęs. Ne tik “ką reiškia”, bet ir kokia jų VERTĖ. Dažnas, norintis kažką parduoti pradeda “landžioti” į Facebook, ir….. mokosi iš savo klaidų (kol jų nepradeda “baninti” Facebook grupių ar puslapių adminnistratoriai..). Taip , žinoma, labai puiku, kad pagaliau lietuviai ima suprasti, kad Facebook – tai kažkas tokio, kur būtų galima kažką naudingo nuveikti (o ne tik kvailai “spaminti” ar suaugusių vaikų žaidimus žaisti…).
Bet ne apie Facebook noriu kalbėti!
Labiausiai patinka Tavo paraginimas “Visi marš į Google Plus!” . Kodėl? Ogi todėl, kad kol lietuviai galvoja kaip čia “įsikraustyti į Facebook, pasaulis jau senokai susikraustęs į tokius soc.tinklus kaip Google+, Youtube, Twitter. Linked, S2Saver, Pinterest, …. Taigi, tokie kanalai kaip „Youtube“, „Facebook“, „Pinterest“, „Google+“, „Twitter“, tarp verslininkų ne mažiau populiarūs negu tarp paauglių… Kodėl? Todėl, kad jau keletą metų egzistuoja SOC.SEO: Kaip ką padaryti soc.tinkluose, kad tave geriau matytų visi.
Bet , deja, pakankamai sunkiai sekasi PARODYTI lietuviams soc.tinklų naudą. ., nes dažnai tenka girdėti: ” nau jau į tą šūdą (suprask “facebook”) tai jau tikrai niekada neisiu, arba ” na neturiu laiko tuose tinkluose sėdėti – verslą darau…”, “YoutuBė – vaikų žaidimai …” , arba “nafig man to reikia”… Ir taip toliau ir taip toliau ….
O GALIOJA TOKS PASAKYMAS:
JEI TAVO VERSLO NESIMATO SOC.TINKLUOSE IR INTERNETE (supraskit “Google” paieškoje ) – visai neturi verslo!
Labai dėkoju, kad pasiryžai atverti akis tiems kurie dar nesupranta, kad “Kiekvienas turi daryti tai, ką geriausiai išmano”, nes:
1. TAIP YRA NAUDINGIAUSIA IR PIGIAUSIA
2. BŪTINA INVESTUOTI PAKANKAMAI DAUG PINIGŲ Į ŽINIAS, KAD PO TO GALĖTUM SUTAUPYTI “KRŪVĄ” LAIKO , PINIGŲ IR NERVŲ…
3. VERTA SAMDYTIS AUKŠČIAUSIOS KLASĖS MOKYTOJUS – EKSPERTUS, KURIE TAVE VES TEISINGU KELIU, ir nereikės klaidžioti po “interneto brūzgynus” kaip kokiam miške paklydusiam Ėriukui, kurį suėsti tik ir daboja alkanų vilkų gauja ….
Taigi, kadangi Naujųjų Metų palinkėjimų metas nesibaigia niekada, pasinaudosiu vienos fantastiškai šaunios moters , keliautojos ir rašytojos Godos Čiplytės palinkėjimu:
“Laikas priklauso mums! Kada, jei ne dabar”.
O nuo saves pridėsiu; Laimės, Kantrybės, Meilės, Sveikatos, Dievo palaimos. Ir Gilios, Plačios ir Sraunios Gyvenimo Upės visiems!
To linkiu visiems.
Asmeniškai Tau priedo linkiu – “kuo didesnio torto gabalo” ……
Pagarbiai, Rimantas