Jūs tikriausiai jau esate girdėję, kad SEO specialistai ir SEO paslaugas teikiančios įmonės užsiima tiek vidine tiek išorine SEO optimizacija. Išorinė SEo optimizacija dažniausiai susijusi su nuorodų į puslapį gavimu. Kartais SEO specialistams nepamaišytų aktyvi įmonės, su kuria yra dirbama, darbuotojų pagalba. Aišku, viską padaryti galime ir mes, tačiau kai kurie būdai gauti naudingų nuorodų įmonės darbuotojui užima mažiau laiko ir nekainuoja pinigų.
Tačiau prieš tai rekomenduojame pasikonsultuoti su savo SEO konsultantu dėl šių nuorodų.
Kokia nuoroda į Jūsų svetainę SEO atžvilgiu naudinga?
Visų pirma naudingos yra nuorodos, kurios yra vadinamos „dofollow“. Kaip Google robotas ją suranda, ji svetainės kode atrodo štai taip:
<a href=”https://www.seoreklama.lt/”>SeoReklama</a>
Tačiau tokių nuorodų ne visada pavyksta gauti. Todėl egzistuoja ir „nofollow“ tipo nuorodos. Kai Google robotas ją aptinka svetainės programiniame kode, ji atrodo štai taip:
<a href=”https://www.seoreklama.lt/” rel=”nofollow”>SeoReklama</a>
Iš SEO pusės žiūrint, tokia nuoroda neturi įtakos Jūsų reitingams paieškos sistemoje, tačiau turi labai daug naudos iš rinkodaros pusės.
Būtent apie šias nuorodas ir kalbėsime toliau
- YouTube nuorodos. Įmonė turi turėti savo YouTube kanalą. Ten galima įdėti savo reklamą, naujieną ar kokios TV laidos apie jūsų verslą reportažą. Po video esančiame aprašyme derėtų palikti nuorodą į jūsų puslapį. Nors ši nuoroda bus „nofollow“, tačiau iš video klipų galima gauti nemažai lankytojų. Be to nepamirškite, kad YouTube priklauso Google, todėl neatmestina tikimybė, kad ši nuoroda bus vertinga ir SEO atžvilgiu.
- Rekvizitai.VZ.lt. Pabandykite įvesti savo įmonės pilną pavadinimą į Google paiešką, ir pamatysite, ką paieškos variklis randa pirmose pozicijose. Turėtumėte džiaugtis, jei robotas randa jūsų puslapį, o ne Rekvizitai.vz.lt. Jeigu yra priešingai, bent jau nepatingėkite ir atsiverskite savo įmonės profilį rekvizitai.vz.lt ir įsitikinkite, kad ten esantys duomenys yra atnaujinti. O ne ištraukti iš „Registrų centro“ duomenų bazės. Ši nuoroda taip pat yra „nofollow“, bet lankomumo prasme ji yra labai gera.
- Kiti „geltonieji puslapiai“. Rekvizitų puslapis yra ne vienintelis. Dar yra apie 10 nemokamų puslapių, kuriuose įmonės gali atnaujinti savo rekvizitus. Tereikia tarp jų įdėti ir aktyvias nuorodas, pateikti ilgesnį aprašymą ir taip susirinksite nemažai lankytojų. Jei per mėnesį iš tų 10 puslapių ateis bent po 5 lankytojus, tai jau 50 lankytojų. Už dyką. Be didelių pastangų. Visam laikui.
- Specifiniai įmonių katalogai. Greičiausiai jie bus mokami, tad reiktų gerai įvertinti, ar apsimoka skelbtis. Taip pat jie siūlo papildomas paslaugas, viena jų yra straipsniai apie jūsų veiklą. Tai ilgalaikė investicija, nes tame straipsnyje paprastai galima pateikti nuorodą į savo puslapį, ir dažniausiai „dofollow“. Todėl SEO atžvilgiu ji naudinga, be to gali atvesti nemažai lankytojų. Reikia pavyzdžių? Spec.lt skirta statybininkams ir interjerui, EB.lt – pramogoms ir įvairiems renginiams ir t.t.
- Profesionalų katalogai. Įmonės darbuotojai yra savo srities specialistai. Pavyzdžiui, buhalteriai, programuotojai, kaminų montuotojai, dietologai, treneriai, renginių organizatoriai ir t.t. Kodėl gi nepristačius savo darbuotojų atskirai? Aišku, paminint, kad jis dirba jūsų įmonėje… Vienas iš geriausių Lietuvoje profesionalų katalogų yra Versliukai.lt. Beje, jie taip pat laukia iš įvairių sričių profesionalų straipsnių į savo tinklaraštį, tad galima nuorodų gauti ne tik iš profilio, bet ir iš blogo.
- About.me Tai atskiras puslapis, kuriame galima prisistatyti per savo asmenybę. Niekas netrukdo pridėti ir vieną ar kelias nuorodas į įmonės puslapį. Jos dažniausiai yra „dofollow“, todėl naudingos SEO.
- Socialinių tinklų profiliai. Sąlyga viena – jie turi būti vieši. Tai Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Google+, YouTube, Instagram, Vine ir t.t. Juose nuorodos yra „nofollow“, tačiau per mėnesį po keletą lankytojų tikrai atveda. Google stebi socialinių tinklų veiklą, kuri yra viešai prieinama jų robotams, tad reiktų ten stengtis pasidalinti ir tekstine, ir vaizdine informacija, įterpiant ir nuorodas į savo įmonės puslapius.
- Tinklaraščių komentarai. Paprastai tinklaraščių komentarai SEO įtakos neturi, tačiau galimybė įdėti nuorodą po savo vardu gali būti išnaudojama kitaip – taikliais ir aštriais pasisakymais, bet ne trolinimu. Nesvarbu, ar rašote angliškai, ar rusiškai, ar lietuviškai – stenkitės atsakinėti išsamiai ir į temą. Venkite spamo. Juo tik susigadinsite savo reputaciją.
- Prezentacijų puslapiai. Tai Slideshare.com, Scribd.com ir kiti, kurie priima pas save jūsų PowerPoint prezentacijas. Paruoškite savo įmonės prezentaciją ir įkelkite ten. Aišku, profilyje turėsite nurodyti savo interneto puslapio adresą. Kuo prezentacija geriau aprašyta, tuo daugiau šansų, kad ją kažkas suras ir perskaitys. Taip gausite ir lankytojų.
Dar kelios galimybės gauti vertingų nuorodų
SEO straipsniai bloguose ir naujienų portaluose – tai jau SEO ir rinkodaros specialistų reikalas, tad į šią sritį vieniems geriau nelįsti. Palikite tai profesionalams.
Forumai
Tai reikalauja daug pastangų ir laiko, todėl čia tegul dirba kiti. Forumų nuorodos vertė priklauso nuo temos aktualumo, natūralumo ir moderatorių malonės…
Nuorodų katalogai
Tai vėlgi jau būtų SEO specialistų darbas, nes tik mes žinome, kurie katalogai yra vertingi, o kuriuose nuoroda ne tik negaus vertės, bet gali tapti įtartina Google. Sakoma, prieš pirkdami vaistus, pasikonsultuokite su gydytoju arba vaistininku. Tas pats galioja ir SEO srityje. Prieš patys rinkdami nuorodas, pasikonsultuokite su SEO ekspertais.
Patiko straipsnis? Jau dabar pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose!
Viska perskaiciau, viska po mazu ir darome to linkme. Tik klausimas ar nebutu geriau paciam rasyti blog straipsnius? Nebus daugiau naudos?
Niekas netrukdo to daryti 🙂
Labai ačiū už straipsnį, naudinga informacija, tikrai panaudosiu 🙂
Super straipsnis iš tiesų iš šio straipsnio ir išmokau naudingų ir nenaudingų nuorodų reikšmę
Naudingas straipsnis. Man tik įdomu, kokiais intervalais galima kelti straipsnius į tą patį puslapį norint gauti teigiamų rezultatų.
Straipsnius Mantai gali kelti neribota apimtimi į tą patį puslapį ir tai tik gerins situaciją. Tačiau jei kalbi apie straipsnius su nuoroda į tavo resursą juose, tuomet rekomenduočiau ant vieno domeno kelti vieną straipsnį. Jei kito pasirinkimo nėra, kuo rečiau tuo geriau. Faktas, kad kuo daugiau nuorodų iš vieno resurso, tuo jų vertė tampa mažesnė. Nežinau ar atsakiau į klausimą.