Kiekvienoje įmonėje dirba mažiausiai vienas žmogus. Ir labai dažnai jo sugebėjimai yra tapatinami su tiesiogine įmonės veikla. Jeigu tai NT įmonė, reiškia bent vienas iš darbuotojų yra puikus nekilnojamojo turto pardavėjas ir ekspertas. Jei bandelių kepykla, reiškia vienas iš darbuotojų kuria naujus receptus ir tiksliai žino, ką damos mielai valgo rytais prie kavos puodelio…
Visose verslo srityse egzistuoja profesionalai, kurių patirtis yra neįkainojama. Tačiau labai dažnai tie profesionalai yra kuklūs ir stengiasi neišsišokti. Bet ar tai padeda jų verslui? Tikrai ne. Šiame straipsnyje padiskutuosime, ar verta reklamuotis save kaip asmenybę internete.
Kaip mes prisistatome save realybėje?
Pasižiūrėkime, kaip mes prisistatome atėję į nepažįstamų žmonių grupę. „Sveiki, aš esu Donatas Viliamas, internetinės rinkodaros specialistas“.
Paprastas prisistatymas „Sveiki, aš esu Donatas“ nelabai patraukia dėmesį, todėl taip prisistatinėjame tik norėdami likti nuošalyje. O jei nenorime sėdėti kamputyje ir atėjome užmegzti naujų ryšių, susirasti naujų kontaktų?
Tuomet stengiamės suteikti aplinkiniams įdomios informacijos apie save, sudominti savo idėjomis, mintimis, kartais net išvaizda.
Visą šią praktiką galima perkelti į internetą ir savo verslą pristatyti per savo asmenybę. Įmonė turi savo interneto puslapį su reikalinga informacija, tačiau jame paprastai nebūna daug informacijos apie dirbančius profesionalus. Kartais komanda pristatoma, tačiau tai būna gana retai.
Kas turėtų atstovauti įmonei?
Įmonei atstovauti turėtų žmogus, kuris gali komunikuoti nuolatos. Tai nebūtinai yra vadovas. Gali būti ir rinkodaros vadovas ir net biuro administratorė, kuri paprastai viską žino… Svarbu, kad darbuotojas būtų komunikabilus ir kompetentingas. Taip įmonė gali turėti savo reklaminį veidą, o kartais net ir kelis.
Asmenybės prisistatymas internete
Taigi jeigu Jūs jau nuspręsite reklamuoti save kaip asmenį internete, tuomet turite būti randami internete suvedus į paiešką vardą ir pavardę, taip pat vardą-pavardę ir įmonę.
Ir čia profesionalių SEO paslaugų tikrai nereikia, viską galite padaryti savomis jėgomis. Tam reikia tik padirbėti su kai kuriais nemokamais kanalais:
- Facebook Reiktų puoselėti asmeninį profilį, kuriame būtų galima rasti ir su verslu susijusios informacijos.
- Google+ Taip pat pateikti ne tik asmeninę, bet ir verslo informaciją, vengti kontraversiškų įrašų.
- LinkedIN Pateikti išsamų savo gyvenimo aprašymą, nuolatos atnaujinti savo profilį, ieškoti naujų ryšių.
- About.me Specialus puslapis, kur viename puslapyje pristatyti galima savo veiklą. Jis gerai randamas, tad galima pateikti išsamią informaciją apie save.
- Slideshare.net Tai vieta, kur galima dalintis įmonės prezentacijomis ir PDF dokumentais.
Dar galima dirbti ir su Twitter, tačiau Lietuvoje jis nėra itin populiarus. Instagram ir Pinterest profiliai taip pat nėra itin gerai randami, todėl asmenybės privalumus ten skelbti netikslinga, nors paskyros gali egzistuoti. Jei pristatomas direktorius, reiktų tai paminėti geltonuosiuose puslapiuose (Rekvizitai.VZ.lt, visalietuva.lt, 118.lt ir kt.) esančiuose įmonės aprašymuose.
Prisistatymas tinklaraštyje būtų aukščiausias lygis, tačiau čia prasideda rimta turinio strategija, kur savomis jėgomis kažin, ar pavyks išsiversti. Rašyti ne visi gali, o sukurti profilį ir palikti neprižiūrimą nieko gero apie žmogų nesako.
Kada verta reklamuoti savo verslą internete per savo asmenybę?
Išvada viena – dalyvavimas įvairiuose socialiniuose tinkluose yra naudingas įmonės komunikacija, bet tik tuo atveju, kai konkretus žmogus siejamas su įmone.
Kas būna, kai darbuotojas palieka įmonę? Jam pirmiausiai reiktų paieškoti savo vardo ir pavardės ir pasikeisti informaciją apie save.
Neseniai Google pristatė naują galimybę ištrinti visus duomenis apie save, tačiau tai būtų per daug radikalus veiksmas.
Kaip prisistatyti?
Jei jau prisistatinėjate, kaip įmonės atstovai, reiktų atminti, kad nederėtų piktnaudžiauti asmenine informacija. Pavyzdžiui, reiktų vengti veltis į dviprasmiškas diskusijas, aktyviai reikšti savo politines pažiūras (pasyviai galima, nes tada parodoma, kad žmogus yra pakankamai pilietiškas, kad nebijotų pareikšti savo nuomonės). Taip pat reiktų vengti publikuoti pikantiškas savo nuotraukas iš vakarėlių ir įvairių fotosesijų. Tai gali sudaryti ne itin teigiamą aplinkinių požiūrį.
Šeimos informacija? Prašom – į valias!.. jei tik yra noras. Šiaip verslas ir šeima yra labai daug apie žmogų sakantys dalykai, todėl jais girtis galite visiems. Subrendę žmonės supras, kad esate puikūs vadybininkai jei sugebate ir sėkmingai dirbti ir pasirūpinti savo 4 asmenų šeima, bendrauti su daugybe draugų… Tai rodo, kad žmogus yra socialus, turintis puikius laiko planavimo sugebėjimus, atviras naujiems kontaktams ir iššūkiams.
Kokia turėtų būti profilio nuotrauka?
Ji turėtų būti neutrali – veidas bet kokioje aplinkoje, tačiau vengti senų nuotraukų, taip pat kartu su kitais žmonėmis. Profilio nuotrauka yra pirminis žmogaus veidas, todėl rekomenduojame ją pasirinkti kaip įmanoma paprastesnę. Taip pat vengti redagavimo programų, nes manipuliavimas išvaizda apie žmogaus sugebėjimą bendrauti pasako tik neigiamus dalykus.
Visuose profiliuose reiktų akcentuoti asmenines ir darbines detales, bet taip pat suteikti žinių ir apie savo pomėgius – pavyzdžiui, mėgstate skaityti geras knygas, mėgstate keliauti, mėgstate rankdarbius ar gerą vyną. Ši informacija gali padėti tam tikru metu potencialiems verslo partneriams, kurie nori įsiteikti ir taip užmegzti geresnius santykius. Taip, supratote teisingai, subtiliai parodykite, ką mėgstate gauti dovanų 🙂
Profesinė informacija taip pat labai svarbi – kur seniau dirbote, kokius mokslus baigėte, kokius tobulinimosi kursus lankėte.
Vaizdinė informacija irgi pravers. Tai nuotraukos darbo aplinkoje, susitikimai su partneriais, dalyvavimas įvairiose konferencijose ar parodose, įmonei įteikti diplomai, padėkos raštai ir t.t.
Nepakenks ir tiesioginė įmonės paslaugų reklama, tačiau su jos kiekiais reikia būti atsargiems. Vienkartinė reklama – gerai, nuolatinis jos kartojimas – „spamas“!
Šiukšlintojų niekas nemėgsta, todėl geriau vengti tokios veiklos per savo asmeninius profilius.
Dar vienas svarbus patarimas
Patarimas nekomentuoti negražiai po naujienų portalų straipsniais, „netrolinti“. Visas kelerių metų reputacijos triūsas gali nueiti šuniui ant uodegos, jei kas nors paduos jus į teismą. Paprastai apie tokius atvejus žiniasklaida noriai rašo minėdami tikrus vardus ir pavardes, o tokių neigiamų konotacijų jūsų asmenybei ir verslui tikrai nereikia.
Šiai reklamai sugaištama nedaug laiko.
Tik viskas turi būti daroma nuosekliai ir pastoviai – aiškiai suvokiant, kur esate minimi ir kokia informacija yra reikalinga.
Taigi atsakykime galutinai į pateiktą klausimą – ar reklama per asmenybę yra privaloma?
Tikrai ne, bet tai gali būti papildomas ir labai efektyvus būdas reklamuoti savo verslą. Ypač, jei turite komunikabilų ir charizmatišką įmonės „veidą“. Išbandykite jau dabar, juk tai nieko nekainuoja o nauda milžiniška. Kalbu iš asmeninės patirties..
Patiko straipsnis? Nepamirškite juo pasidalinti socialiniuose tinkluose.
Parašykite komentarą