Šiomis dienomis visi pasaulio ir Lietuvos interneto rinkodaros specialistai labai intensyviai diskutuoja apie tai, kaip pats Google paskatins SEO paslaugų reikšmę.
Pasirodo, viskas gana paprasta. Paskutinės naujienos yra tokios – Google neberodys AdWords reklamų paieškos puslapio dešiniajame stulpelyje. Puslapyje liks 1-4 viršutinės reklamos ir apatinės.
Šoninių, dešinės pusės reklamų nebeliks!

Ką tai reiškia AdWords naudotojams?
Tai reiškia, kad AdWords paslaugos naudotojai prarado puikias galimybes reklamuotis nebrangiai gana gerai matomose vietose. O kadangi reklamų erdvės sumažėjo, tad AdWords reklamos kainos nenumaldomai augs.
Reiškia reklamų bus parodoma mažiau už tuos pačius pinigus ir efektyvumas gali kristi, nors įžvelgiama ir gerų pusių…
Tai ypač pasijaus konkurencingose srityse, kur perkama daug AdWords reklamos – IT ir telekomunikacijų, paskolų, nuomos, finansinių paslaugų sektoriuose ir t.t.
Jei prekiaujama rankų darbo medinėmis šukomis, skirtumo greičiausiai nebus didelio. Tačiau populiarius raktažodžius „perkančios“ agentūros susidurs su tam tikromis problemomis.
Iš kitos pusės gali būti, kad prieš natūralius paieškos SEO rezultatus rodomos reklamos sulauks dar daugiau dėmesio. Pasak Moz.com atstovo Pete Mayers, pirmų keturių Adwords reklamų paspaudimų statistika maždaug bus tokia:
1. Adwords skelbimas – 36%
2. Adwords skelbimas – 17%
3. Adwords skelbimas – 28%
4. Adwords skelbimas – 19%
Kas iš to galutiniam klientui?
Google teigia, kad sumažėjus reklamų paieškos puslapyje vartotojas geriau supras, ko jam reikia ir kur paspausti. Dabar tai buvo gana sudėtinga, nes reklamos buvo per daug.
Be to Google nori suvienodinti paieškos sistemos vaizdą naršant iš mobilių įranginių, kur šoninės reklamos niekuomet nebuvo ir iš kompiuterių, ar didesnės raiškos ekranų.
Ką tai reiškia SEO paslaugų užsakovams?
Tai reiškia, kad Google AdWords kainos didės. Todėl didės ir reklamai skiriami biudžetai.
Todėl čia labai svarbu prisiminti, kad ko gero efektyviausia reklama bus kuo aukštesnė SEO pozicija Google TOP10 natūraliuose paieškos rezultatuose + tinkamas “meta description” aprašymas, raginantis vartotoją veikti (angl. “call to action”).
Kai į AdWords reklamą teks investuoti 20-50% daugiau reklaminės kampanijos lėšų, norom nenorom teks pamąstyti apie ilgalaikį efektą ir investicijas į SEO. Tai reiškia, kad daugelis kompanijų ieškos būdų, kaip pasigerinti pozicijas organinėje paieškoje užuot metę tūkstančius eurų į AdWords reklamą, kad išlaikytų tokius pat lankytojų ir pardavimų skaičius.
Tiems, kam svarbi ilgalaikė perspektyva, greičiausiai iš karto investuos į puslapio reputacijos auginimą su SEO optimizacija, kuri padės pasiekti užsibrėžtų tikslų.
Ką tai reiškia SEO paslaugas teikiantiems profesionalams ir agentūroms?
Mūsų nuomone atsakymas paprastas – SEO profesionalams laukia daug darbo.
Tik gaila bus, kad SEO paslaugoms brangstant, mažesnieji užsakovai nebegalės samdyti aukščiausio lygio profesionalų. Todėl galutinis klientas bus priverstas ieškoti pigesnių alternatyvų, o tai Lietuvoje dažniausiai baigiasi gana liūdnai – kokybiškai neatliekama vidinė optimizacija, rašomi žemos kokybės SEO straipsniai ir talpinami dar neaiškesnės reputacijos tinklalapiuose, o svarbiausia – nėra ilgalaikės SEO strategijos.
Todėl šioje vietoje trinti rankomis ir sakyti, kad dabar SEO paslaugų teikėjams pasipils aukso lietus – negalima. Šioje situacijoje greičiau pralaimės visos pusės, nei laimės. Nebent tik pigių straipsnių rašytojai ir talpintojai gaus progą laikinai užsidirbti.
Laikinai? Taip, nes po nesėkmingo SEO einama į gerą reputaciją turinčią SEO agentūra ir prašoma ištaisyti užvirtą „jovalą“. Tada tenka investuoti kelis kartus daugiau, o SEO specialistams pasinerti į gana nuobodų techninį darbą.
Reziume.
Vistik mes manome, kad šioje situacijoje Google gana stipriai skatina visus SEO paslaugų teikėjus, nes pas juos ateis vis daugiau žmonių. Nors dar visai neseniai publika šaukė, kad “SEO mirė”.
Manome, kad smulkūs SEO paslaugų tiekėjai kaip niekada turės puikias galimybes tobulėti ir pakovoti dėl klientų. Aišku, jei tik kiekybė netaps svarbesnė už kokybę.
Kuo daugiau SEO paslaugų tiekėjų, tuo paslaugų kainos konkurencingesnės. Tai pajaus visi – tiek užsakovai, tiek specialistai. Bet kuriuo atveju svarbiausias rezultatas – aukštos pozicijos ir natūralus lankytojų srautas.
Savo dabartines SEO pozicijas galite pasitikrinti čia.
Pasikeitimai Google paieškos puslapyje dar ne galutiniai, todėl ateityje vaizdas gali ir keistis.
Patiko straipsnis? Pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose.
Parašykite komentarą