Lietuvoje blogai (tinklaraščiai) nėra labai populiarūs. Priežastis – maža skaitytojų rinka, nedaug gebančių įdomiai ir nuolat rašyti. Menkos galimybės uždirbti iš savo blogo praktiškai sunaikino “blogosferą” Lietuvoje. Atrodo, viskas, mirties taškas. Tačiau iš verslo pusės atsirado viltis blogus ir vėl susigrąžinti.
Viskas prasidėjo nuo to, kad Google oficialiai ir ne kartą prašė ir vis dar tebeprašo kurti kokybišką turinį verslo srityje. Šlamšto ir reklamos nereikia – tik kokybiškas turinys yra vertinamas ir reikalingas.
Užsienyje daugybė kompanijų į tokius Google reikalavimus jau įsiklausė, tačiau Lietuva truputį „vėluoja“. Kokybiška informacija turi turėti namus. Jais gali būti populiarūs naujienų portalai arba patys įmonių puslapiai. Kas geriau? Skaityti įdomų straipsnį ir matyti nuorodas į papildomą informaciją, produktus ir paslaugas įmonės puslapyje? Ar skaityti vieną iš keliasdešimties straipsnių tarp šimtų straipsnių Delfi.lt?
Įmonės blogas dėl SEO
Jau turbūt žinote kelius esminius SEO dalykus. Jei nežinote priminsime:
- Įmonės puslapis turi būti nuolatos atnaujinamas.
- Reikia kurti kokybišką turinį.
- Nuolatos reikia dalintis savo įmonės puslapiu Google+, Twitteryje ir Facebooke.
Jei jūsų įmonės puslapis sudarytas tik iš 3 puslapių – Apie mus, Paslaugos ir Kontaktai, blogas yra praktiškai vienintelis variantas, kaip galima visiškai patenkinti minėtus Google reikalavimus. Pakanka blogo įrašo kartą per mėnesį ir puslapis bus atnaujinamas.
Jei dar leisite komentuoti, atnaujinimų bus dar daugiau. Kokybišką turinį galima sukurti, bet kur jį paskui dėti? Tinklaraštis – puiki vieta, nuo kurios reiktų pradėti platinti savo turinį. Galų gale socialiniuose tinkluose kas antrą dieną juk neduosite nuorodos į tą patį savo tinklalapio titulinį puslapį…
Naujas straipsnis bloge – puikus būdas ir pretekstas parašyti Facebooke kažką tikrai „į temą“.
Įmonės blogas dėl pardavimų
Ne paslaptis, kad įmonės puslapis turi parduoti. Prekę, paslaugą ar brand’ą. Akivaizdžiau nebūna. O kaip gali parduoti blogas įmonės puslapyje? Štai keletas variantų:
- Tam tikro produkto ar paslaugos išsamus pristatymas.
- Akcijos, konkursai, apklausos.
- Nuorodos į konkrečias paslaugas ir produktus.
Nepamirškite, kad įmonės tinklaraštis skirtas ne tik pasidalinti nuotraukomis iš įmonės vakarėlio. Čia galite pristatyti savo produktus ar paslaugas kiek kitaip, nei puslapyje. Galima ir su humoru, taip pat ir su video bei nuotraukų galerijomis.
Jei puslapyje tokios galimybės nėra, tai bloge tikrai tai galima padaryti. Galima aprašyti kiekvieną paslaugą atskirai, nors puslapyje jos grupuojamos arba pristatomos, kaip kompleksinės paslaugos dalis. Bloge galima paskelbti apie akciją, nuolaidą tam tikrai prekei ar paslaugai, suorganizuoti konkursą, kurį vėliau galima populiarinti socialiniuose tinkluose.
Net rašydami kokybišką turinį, galite tik paminėti savo teikiamą paslaugą ir duoti niekuo nekaltą nuorodą į kitą savo puslapį. Taip vartotojui bus suteikta teisė užsisakyti net nebaigus skaityti straipsnio ar žiūrėti vaizdo klipo. Pardavimai bloge gali vykti kur kas laisviau ir efektyviau, nei per pagrindinį, gan statišką puslapį.
Visas rinkodaros priemones Google stebi ir pagal tai sprendžia apie puslapio pozicijas Paieškoje.
Įmonės blogas dėl klientų
Klientai lyg ir lieka nuošalyje, nes blogas turi būti pardavimo įrankiu ir gerinti pozicijas. Dažnai taip nutinka įmonių tinklaraščiams, ir tai yra viena didžiausių jų klaidų. Blogas turi būti skirtas ir esamiems bei potencialiems klientams. Kodėl? Tam yra kelios priežastys:
- Blogas puiki priemonė bendravimui su klientais.
- Blogas gali tapti Klientų aptarnavimo skyriaus įrankiu.
- Klientai turėtų dalintis blogo įrašais su kitais žmonėmis net neprašomi.
Dėmesys kliento poreikiams – svarbiausia.
Jei klientui rodome dėmesį, jis tą labai vertina. Blogas yra savotiška dėmesio parodymo forma.
Gavote nelabai gerą komentarą? Pasukite visą situaciją savo naudai viešai atsakydami į kliento priekaištus. Vystykite diskusiją ir kiti klientai matys, kad jums rūpi kiekvienas žmogus ar įmonė.
Rūpestis – labai svarbus bendradarbiavimo rodiklis.
Klientų aptarnavimo skyrius gali tiesiai paklausti klientų, ką jie mano apie vieną ar kitą paslaugą ar produktą, ką rekomenduotų pagerinti, pakeisti. Tai galingas įrankis, bet reikia jį mokėti valdyti. Kartais virtuali diskusija gali pasisukti nenumatyta linkme, tad kartais ją reiktų susigrąžinti prie pradinės diskusijos idėjos.
Skirkite visą dėmesį žmogui, o ne paieškos sistemoms.
Nepamirškite, kad šiuolaikinė paieška, vis labiau ir labiau atsižvelgia į lankytojo poreikius, norus ir pasirinkimą. Todėl įmonės blogas tokiu atveju turi didelę SEO reikšmę. Tačiau niekuomet nepamirškite, kad svarbiausia yra žmonės, kurie Jūsų blogą skaito ir galėtų tapti Jūsų verslo klientais. Todėl visą turinį orientuokite tik į žmonių poreikius.
Pabaigai grįžkime prie klausimo, ar apsimoka rašyti įmonės tinklaraštį? Atsakymas yra TAIP.
Tikrai apsimoka, tačiau su sąlyga jei viskas daroma protingai ir nuosekliai. Negalima rašyti tinklaraščio 5 mėnesius ir tada nustoti, nes jis nepateisino lūkesčių. Tai turėtų būti toks pat natūralus procesas, kaip el. pašto rašymas ar naujienlaiškių siuntimas klientams.
Neturite kas kuria kokybišką turinį?
Patikėkite šį darbą profesionalams. Mūsų kuriamas kokybiškas turinys – SEO tekstai ir straipsniai yra skirti visų pirma žmonėms skaitantiems Jūsų įmonės naujienas. Tuo pačiu jie yra adaptuoti paieškos sistemoms. Taigi nauda yra triguba.
- Jūs gaunate nuolatos atnaujinamą kokybišką turinį ir parodote visiems, kad esate gyvas verslas;
- Google Jus už tai įvertina ir kelia aukštyn paieškos rezultatuose;
- To pasekoje ateina vis daugiau lankytojų, kurie tampa klientais ir augina Jūsų pardavimus.
Patiko turinys? Pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose!
– Kokybiškas ir tikrai naudingas straipsnis, ačiū labai!