2012 metais verslas masiškai patraukė į Facebook socialinį tinklą. Nemokamai sukuriamas verslo puslapis su atnaujinimais, programėlėmis, nuotraukomis, video ir kitomis galimybėmis verslą patraukė iš karto.
Tuo metu Google+ socialinis tinklas jau egzistavo, tačiau jam didelės reikšmės niekas neteikė. Jei kas ir atnaujindavo savo profilius, tai dažniausiai asmeninius. Aišku, didžioji dauguma tai darė naudodami automatines programas, kurios Facebook įrašą automatiškai atkartodavo Google+, kad tik ten būtų „palaikoma gyvybė“.
2013 metais Google+ buvo kelis kartus atnaujintas akcentuojant reikšmę verslui, ne tik asmenims. 2014 metais Google+ profilis ir puslapis taps privalomu visiems, kas nori didesnio lankomumo, žinomumo ir… geresnių pozicijų Google paieškoje.
Kodėl Google PLUS puslapis reikalingas Jūsų verslui?
Priežasčių yra daug, tačiau pateiksime tik pagrindines:
- Didėja prekės ženklo žinomumas;
- Dar vienas nemokamas kanalas skleisti informaciją apie savo verslą;
- Nemokami lankytojai į Jūsų verslo puslapį ar iniciatyvą;
- Galimybė bendrauti su savo gerbėjais ir suinteresuotų asmenų ratais;
- Pagerinamos Google paieškos pozicijos;
- Didinamas darbuotojų asmeninis autoritetas.
Reiktų šiek tiek stabtelėti prie paskutinės priežasties. Rekomendacijos apie įmonę yra viena, tačiau dažniau rekomenduojami atskiri žmonės, kurie pristatomi, kaip tam tikros srities ekspertai. Nesvarbu, kad dirbama komandoje, kad geri verslo rezultatai yra ne vieno žmogaus įmonėje nuopelnas, tačiau komandos lyderių vaidmuo yra be galo svarbus. Smulkusis verslas dažnai vystomas per direktorių, aktyvų gamybos vadovą ar net itin simpatišką ir protingą biuro administratorę. Šia galimybe reikia naudotis. Google+ suteikia visas galimybes.
Bet apie viską nuo pradžių.
Kaip sukurti Google+ puslapį
Pirmiausiai Jums reikia turėti Gmail paskyrą savo vardu. Paskyros įmonės vardu kurti nereikia, pakaks ir direktoriaus paskyros.
Toliau šoniniame meniu susiraskite skyrelį Puslapiai (Pages, jei naudojate paskyrą anglų kalba).
Dešinėje pamatysite mygtuką „Sukurti puslapį“. Paspaudę jį pradėsite kurti savo puslapį.
Tada pateikiamos kategorijos, kurios apibūdina Jūsų verslą. Jei esate B2B verslas (Business to Business), rekomenduojame pasirinkti Įmonė, įstaiga arba organizacija. Jei esate B2C (Business to Clients) verslas, teikiate paslaugas tam tikroje vietoje, siūlytume pasirinkti Vietinė įmonė arba vieta.
Skirtumas tas, kad pažymėdami konkrečią vietą vėliau galėsite suvesti savo duomenis, kurie bus matomi žmonėms, ieškantiems tam tikrų verslų pagal vietą, pavyzdžiui, „kirpykla Fabijoniškėse, Vilniuje“. Jei atstovaujate tam tikrą prekės ženklą, savo komunikaciją vykdysite ne įmonės vardu, o prekės ženklo vardu.
Tokiu atveju rinkitės Produktas ar Prekės ženklas kategoriją. Menai, pramogos arba sportas yra skirtos įvairioms organizacijoms, kolektyvams, komandoms. Jei steigiate tam tikrą bendraminčių bendruomenę, pavyzdžiui „Vilniaus škotų terjerų šeimininkai“, rinkitės Kita.
Pasirinkote? Toliau užpildykite reikalingą informaciją kaip įmanoma išsamiau. Jei skubate, įveskite tik pagrindinius duomenis – viską vėliau galėsite redaguoti. Google Plus puslapio kūrimas užtruks 15-20 minučių, jei neturite pasiruošę tekstų. Per tiek laiko tikrai spėsite užpildyti visus reikalingus laukelius.
Grafiniai elementai gali pareikalauti kiek daugiau pastangų, o jei norite iš karto atrodyti profesionaliai – net ir mokamos profesionalių dizainerių pagalbos gali prireikti.
Jums reikės dviejų iliustracijų – profilio nuotraukos ir „viršelio“. Profilio nuotrauka pageidautina turi būti kvadratinė, kad tilptų į Google+ apskritimą. Viršelis gali būti standartinis iš pradžių, tačiau vėliau rekomenduojama jį pasikeisti savo sukurtu. Tai gali būti Jūsų įmonės biuro nuotrauka, tam tikra reklaminė informacija ir t.t. Svarbu, kad tai būtų kokybiška ir didelė iliustracija 2120 x 1192 px dydžio.
Viskas, puslapis sukurtas. Kas toliau?
Kaip publikuoti informaciją į Google+ puslapį
Informaciją publikuoti labai paprasta. Jei esate dirbę su Facebook, tai nebus sudėtinga. Laukelis tekstui, tam tikros informacijos prikabinimas (nuotrauka, nuoroda, video ar įvykis) ir pasirinkimas žmonių, kurie Jūsų įrašą matys.
Įrašote, duodate nuorodą arba iliustraciją ir spaudžiate mygtuką Bendrinti.
Viskas paprasta? STOP! Yra keletas svarbių momentų, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį.
- Dalinkitės tik ta informacija, kuri yra įdomi Jūsų gerbėjams ir aplinkai. Jei esate buhalterinių paslaugų įmonė, direktoriaus nuotraukų iš kelionės į Tailandą geriau nedėkite.
- Venkite rašyti brukalų principais – visur ir pernelyg dažnai. Žmonės to nemėgsta, kenčia Jūsų verslo reputacija.
- Jei dedate nuorodą į teksto lauką, ją ištrinkite, kai ji yra „prikabinama“.
- Naudokite Hashtag’us – specialias žymas, kurios yra tam tikri raktiniai žodžiai. Tai paprasta – parašote # ženklą ir iš karto rašote raktinį žodį, pavyzdžiui #verslas, #vilnius, #finansai. Jei Hashtagas iš dviejų žodžių, rašykite juos be tarpų. Stenkitės panaudoti keletą hashtagų, kuriuos naudoja ir kiti vartotojai. Ar yra kažkas parašyta su norimu žodžiu galite pasitikrinti surinkę tokį adresą – https://plus.google.com/u/0/s/%23seo
- Vaizdinė informacija yra visada geriau, nei plikas tekstas, todėl viską iliustruokite nuotraukomis ar vaizdo įrašais.
- Galite paminėti tam tikrus žmones, kai nurodote, kam šis įrašas bus matomas. Taip pat galite paminėti ir specifinius puslapius, kuriuos sekate arba bendruomenes. Taip jūsų įrašas atsidurs ne tik pas jus, bet ir pas juos.
Nepersistenkite, nes per uolus „žymėjimas“ gali pasirodyti kaip spamas.
Patarimų galima dalinti dar daug, tačiau viskas priklauso nuo Jūsų verslo specifikos, rinkos, galų gale pasekėjų.
Kaip efektyviai prižiūrėti savo Google+ puslapį?
Kas yra efektyviai? Turime omenyje mažai pastangų, maksimalus rezultatas… Galite publikuoti įvairią informaciją po 3 kartus per dieną, tačiau nieko nepasieksite, jei neturėsite pasekėjų ar publikuosite nesąmones ir nesusijusią informaciją.
Keletas patarimų, kaip Google+ puslapį prižiūrėti tinkamai ir teisingai.
- Išnaudokite tiek puslapį, tiek savo asmeninį profilį. Pirmiausiai informaciją skelbkite savo puslapyje. Tai šaltinis. Po kurio laiko (nebūtinai iš karto) pasidalinkite šiuo įrašu savo asmeninėje erdvėje. Paprašykite kolegų, kad šie taip pat pasidalintų kitą dieną.
- Nenaudokite tų pačių pristatymų, jei dalinatės per kelis profilius. Sakykime, norite pasidalinti nauju pranešimu spaudai, kuris buvo publikuotas Jūsų interneto puslapyje. Google+ puslapyje parašote „Naujausia naujiena“ ir pateikiate nuorodą. Tada dalinatės pas save ir vėl rašote „Naujausia naujiena“. STOP! Taip negerai. Abu pristatomieji tekstai matomi viešai, tad vienas po kito eis du „Naujausia naujiena“ – negražu, neoriginalu, atmestinai atlikta… Reikia stengtis sugalvoti vis kitokius pristatymus.
- Pristatant tam tikrą įmonės informaciją reikia paraginti lankytojus, pakviesti juos apsilankyti Jūsų interneto puslapyje, sužinoti daugiau. Tai paprasta. Įrašo pabaigoje parašykite „daugiau įdomios informacijos rasite mūsų pranešime spaudai“ arba „paspauskite šią nuorodą ir sužinokite, su kuo susitiko mūsų įmonės kolektyvas“…
- Optimaliausias laikas publikuoti įrašą – antradienis, trečiadienis ar ketvirtadienis, 11-16 val. Venkite publikuoti šeštadieniais ir sekmadieniais, nes žmonės tuo metu nedirba ir apie darbą stengiasi net negalvoti, tad jūsų žinutė bus paprasčiausiai ignoruojama. Asmeninės žinutės – kiek kitaip, nes tokia informacija apie savaitgalio veiklą yra pakankamai įdomi ir laukiama.
- Rinkite savo fanus ne tik iš Google+. Naudokite +1 mygtuką savo puslapyje. Taip pat naudokite specialų įskiepį, panašų į Facebook, kuris turi „Sekti“ mygtuką tiems, kas nori sekti Jūsų puslapio atnaujinimus. Taip pat sekėjus galite gauti iš asmeninio profilio.
Geras Google Plus įskiepis WordPress sistemai yra “New Google Plus Badge Widget”.
Labai daug detalių ir patarimų priklauso nuo įmonės veiklos, todėl visų čia nepateiksime. Skaitykite apie Google+ internete. Sužinosite daugiau būdų efektyviai dirbti su savo Google+ puslapiu. Sveikas protas – geriausias patarėjas, kuklumas – didžiausias priešas visuose socialiniuose tinkluose, ne tik šiame.
Kaip Google+ puslapis susijęs su SEO?
Iki šiol nieko nekalbėjome apie SEO. Specialiai pasilikome tai pabaigai. Google+ yra vienas iš esminių šiuolaikinio SEO įrankių. Google fiksuoja, kokios nuorodos gauna daugiau +1 paspaudimų, kuriomis noriai dalinasi žmonės socialiniuose tinkluose, o pirmoje vietoje – Google+.
400 milijonų vartotojų yra pakankamas balsas, kuris padeda Google nuspręsti, kuris turinys yra geras, įdomus ir kokybiškas. Dėl to ir gerinamos pozicijos paieškoje.
Dar vienas svarbus momentas yra Google Autorystė. Pastebėjote nuotrauką ir vardą šalia tam tikrų straipsnių? Tai straipsnio autorius, šalia jo nuoroda į Google+ profilį, įrodanti, kad tai tikras žmogus.
Pamenate, minėjome, kad pirmiausia reikia turėti savo asmeninį profilį?
Štai tas profilis ir yra labai svarbus autorystei, ypač, jei yra rašomi tam tikri straipsniai, naujienos, pranešimai spaudai savame ir svetimuose interneto puslapiuose. Kaip savo puslapyje susitvarkyti, kad jus laikytų autoriumi – tai jau kito straipsnio tema. Dabar pasakysime tik tiek, kad tai be galo svarbu, nes didinamas ne tik autoriaus ar oficialaus įmonės atstovo autoritetas, bet ir gerėja pozicijos paieškoje nuo tokių smulkmenų.
Google+ įrašai yra gerai randami paieškoje, jei jie yra ilgesni. Tai gali tapti pirminiu informacijos šaltiniu. Informacijos iš Jūsų įmonės apie pasiekimus, naujus kontraktus ir galimybes, vadovų dalyvavimą tam tikruose renginiuose ir būsimą dalyvavimą tam tikrose parodose ar konferencijose. Visa tai prisideda prie Jūsų puslapio pozicijų gerinimo, net neabejokite tuo.
Kiek laiko reikia skirti Google+ reklamai?
Pakanka per savaitę skirti vos 15-30 minučių (tai galite padaryti ir išmaniuoju telefonu kavinėje laukdami atnešamų pietų), o įtaka SEO bus labai svari.
Nepaminėjome vienos svarbios Google+ funkcijos – Hangout. Tai video pranešimai susirinkusiems fanams. Tai mini spaudos konferencija, kurios metu galite papasakoti apie naują paslaugą, projektą, perskaityti tam tikrą pranešimą spaudai, pareikšti savo oficialią poziciją. Taip pat galite sulaukti klausimų, į kuriuos čia pat atsakysite.
Visa tai nufilmuojama ir gali būti iš karto talpinama YouTube kanale. Tai naudinga tiems, kas nespėjo į tokią „spaudos konferenciją“. Čia reikalinga išmintinga strategija, todėl prieš darydami tokius virtualius susitikimus su savo fanais geriau viską apgalvokite, pasiruoškite medžiagą, nusiteikite morališkai išgirsti nepatogių klausimų iš konkurentų. Protingai dirbant tai gali tapti vienu iš įdomiausių interneto rinkodaros įrankių.
Čia jau pažengusiems vartotojams. Mūsų straipsnio tikslas buvo pradedantieji. Jei turite klausimų, klauskite tiesiai komentaruose – atsakysime viešai arba asmeniškai.
Patiko tai ką sužinojai? Pasidalink šiuo turiniu socialiniuose tinkluose!
Ačiū, padėjo straipsnis. Bet gal galit parašyti į asmeninį paštą atsakymą. Problema tokia, kad mano profilį , kai susiranda vyras ir nori prisidėti , sekti, bet neina, nes dešinėje raudonas nepajudinamas užrašas “užblokuota”. Ir niekaip nerandam išeities.