Sparnuota frazė – „pasigooglink“, jau spėjo tapti atsakymu į daugelį klausimų. Todėl jei nori, kad eilinis lankytojas, internete ieškodamas informacijos, kur pavalgyti, suremontuoti automobilį ar pasikonsultuoti verslo klausimais, rastų būtent tavo prekes ar paslaugas, tuomet turi žinoti nuo ko šis matomumas priklauso.
YPAČ SVARBU! Tavo svetainės turinys turi būti ne tik suprantamas paieškos varikliams, bet ir įdomus bei aktualus lankytojams. Priešingu atveju tai bus dar viena eilinė svetainė, kurios nevertins nei lankytojai, nei paieškos sistemos.
Kaip tapti gerai matomu ir užimti aukštas pozicijas Google paieškos sistemoje?
Tuo tikslu pradžiai svarbu susipažinti su esminėmis 2016 m. „Google“ naujovėmis, kurios iki šiol vaidina milžinišką vaidmenį reklamai internete ir neišvengiamai daro įtaką interneto svetainių pozicijoms „Google“ paieškoje.
#1. “Penguin v4.0” algoritmo atnaujinimas
Pernai „Google“ iš esmės atnaujino „Penguin“ algoritmą ir rugsėjį pristatė naują, ketvirtą jo versiją – „Penguin 4.0.“ Šis algoritmas tapo nebe papildoma, o neatsiejama „Google“ indeksavimo proceso dalimi.
„Penguin“ – vienas iš svarbesnių „Google“ algoritmų. Jis padeda „Google“ paieškos sistemai atrasti svetaines, kurios aukštas pozicijas „Google“ paieškoje bando pasiekti neetiškais būdais, dirbtinai. Pavyzdžiui pirkdamos daugybę beverčių atgalinių nuorodų (angl. backlinks). „Penguin“ tikslas atrasti tokias svetaines ir jas nubausti, sumažinant jų autoritetą bei pozicijas paieškos rezultatuose.
„Google“ paieškos algoritmas yra sudėtinga, kompleksinė sistema, kuri nuskenuoja tinklalapius, įvertina į juos vedančias nuorodas ir jų kokybę. Informacija analizuojama pasitelkus 200 filtrų ir kriterijų ir tuomet priimamas sprendimas, ar bausti svetainę, ar suteikti jai prioritetą, pripažinus autoritetingu ir kokybišku informacijos šaltiniu.
Pagrindinės “Penguin 4.0” naujovės:
1. Algoritmas veikia realiuoju laiku. Naujoji versija yra šiek tiek švelnesnė, už “Penguin 3.0” ir užuot skyrusi nuobaudas svetainėms ir pašalinusi jas iš aukštų pozicijų paieškos rezultatuose, tiesiog nuvertina blogas nuorodas ir veikia konkrečius svetainės puslapius, kuriose aptinkama neleistinų veiksmų.
Veikimas realiu laiku naudingas svetainėms, siekiančioms atgauti prarastas paieškos pozicijas. Tą jos galės padaryti greičiau – sutvarkius nekokybiškas nuorodas, anksčiau skirtos baudos bus naikinamos realiuoju laiku.
2. Nuorodos bus randamas gerokai greičiau. Todėl tai nepadės nesąžiningoms svetainėms užimti aukštų pozicijų paieškų rezultatų puslapiuose. Svetainės nuorodos bus vertinamos kiekvieną kartą indeksuojant svetainę, o nekokybiškos nuorodos bus tiesiog ignoruojamos.
Taigi įmonės, kurios geresnių rezultatų ir aukštesnių pozicijų siekia skaidriai ir sąžiningai, pagal „Google“ rekomendacijas, gali būti ramios.
O tie, kurie pasirinko neprofesionalius ir neetiškus verslo sprendimus, pasekmes po atnaujinimo pajus kur kas greičiau: kris raktažodžių pozicijos paieškoje, atitinkamai sumažės lankytojų srautai. Norint atgauti SEO pozicijas, tokioms įmonėms gali tekti papildomai investuoti, siekiant susigrąžinti lankytojus ir potencialius klientus.
Blogomis nuorodomis laikomos tos, kurios gautos nesilaikant „Google“ rekomendacijų:
- keliamos po raktiniais žodžiais tinklaraščiuose;
- prasto arba nesusijusio turinio puslapiuose ar kataloguose;
- perkamos dideliais kiekiais;
- gautos abipusiai apsikeičiant;
- dedamos puslapio apačioje (angl. footer’yje) visuose puslapiuose;
- svetainėse apkrėstose žalingu programiniu kodu svetainėse;
- talpinamos naudojantis automatinėmis programomis, reklamose ir pan.
„Penguin 4.0“ ne tik padeda rasti neleistinais metodais rezultatų siekiančias svetaines, bet skatina kokybiško, unikalaus, naudingo ir aktualaus turinio kūrimą. Tokiu turiniu noriai dalijamasi, tad jis padeda kurti kokybiškas nuorodas.
Beje kaip gauti net 40 kokybiškų ir nemokamų nuorodų, galima pasiskaityti čia.
#2. Google “Possum“ – vietinės paieškos atnaujinimai.
„Google“ algoritmo „Possum“ atnaujinimas iš esmės keičia organinius vietinės paieškos rezultatus. Įdiegus naujovę, bus filtruojami konkretūs anksčiau rodyti objektai, tačiau verslo svetainės šalinamos iš paieškos rezultatų nebus. Šis atnaujinimas daugiausia įtakos turės vietinės paieškos bei „Google“ žemėlapių paieškos rezultatams.
Pagrindinis „Possum“ pavadinto atnaujinimo tikslas – paįvairinti vietinės paieškos rezultatus ir užkirsti kelią spam’ui pasiekti aukštas pozicijas. Tai didžiausia naujovė nuo 2014 m., kai buvo pristatytas „Pigeon“ algoritmas.
Viena iš svarbiausių naujovių – „Google“ filtro taikymas vietiniams rezultatams.
Pagrindiniai pokyčiai Google paieškoje po “Possum” algoritmo:
- Fizinė buveinė nebėra svarbi. Anksčiau verslams, įsikūrusiems ne pagrindiniuose šalies miestuose ar miesteliuose, net jei įmonės buveinė rajone, visai šalia miesto, bet nepatenka į miesto teritoriją, kildavo keblumų. Jie nebūdavo priskiriami prie konkretaus miesto, tad nebuvo matomi vietinėje paieškoje. Įdiegus atnaujinimus situacija pasikeitė iš esmės ir rajonų verslininkai jau pastebėjo didžiulį augimą vietinės paieškos reitingavime. „Google“ vis labiau pasitiki surenkama informacija apie vartotojus. Tampa svarbu nustatyti tikslią įmonės buvimo vietą, nes taip svetainė bus rodoma aukštesniuosiuose „Google“ rezultatuose. Nenustačius tikslios vietos, „Google“ rezultatuose svetainės gali apskritai nesimatyti.
- Rezultatai filtruojami pagal adresą. Anksčiau būdavo atmetami verslo profiliai, kurie turėjo tokį pat telefono numerį arba domeną. Pavyzdžiui, turi teisininkų kontorą ir skirtingus profilius kiekvienam specialistui bei vieną bendrą teisinėms paslaugoms. Visi šie profiliai turės bendrą telefono numerį ir ves į vieną svetainę. Tad tikėtina, kad rodomas bus tik vienas ar du puslapiai, nes „Google“ dažnai organiškai filtruoja pasikartojantį turinį. Po atnaujinimų, daugybė verslo profilių pašalinama iš paieškos rezultatų dėl to, jų adresas sutampa su kitu toje pačioje kategorijoje esančiu verslu. Taigi naudojantis tuo pačiu adresu kaip ir kitos įmonės – verslas bus sunkiau randamas paieškos rezultatuose.
- Tampa svarbi ieškotojo fizinė buvimo vieta. Fiksuojamas IP adresas ir skirtingose vietovėse esantys vartotojai mato skirtingus rezultatus, net vesdami panašius raktinius žodžius.
- Rezultatai priklauso nuo raktažodžių derinių. Prieš tai žodžių tvarka nebuvo labai svarbi ir įvedus frazes „Grožio salonas Kaune“, „Kaune grožio salonas“ ar „Grožio salonas Kaune, Lietuva“ būtų rodomi gana panašūs rezultatai. Po atnaujinimų pastebimi ryškūs svyravimai net tarp panašių raktažodžių. Kuo tikslesnė vieta, nurodant rajoną, regioną, ar valstybę, tuo tikslesnė bus vietinė paieška.
- Vietinės paieškos filtras veikia nepriklausomai nuo organinės paieškos filtro. Anksčiau buvo įprasta, kad jei „Google“ organiškai išfiltravo svetainę ar puslapį, tai neigiamai atsiliepdavo ir reitingams/užimamai pozicijai. Po atnaujinimo pastebėta, kad daugybė aukštose pozicijose esančių verslų veda į puslapius, kurie yra organiškai išfiltruoti.
Taigi jei nori, kad Tavo verslas būtų matomas, itin svarbus tampa tikslumas. Taip ieškantys informacijos internete pirmiausia gali būti nukreipiami į arčiausiai esančias įmones.
Ką daryti, kad svetainė būtų labiau pastebima, matoma ir atsidurtų aukštose vietinės paieškos pozicijose?
- skelbk kuo unikalesnę informaciją apie savo verslą: konkurencinius pranašumus, išskirtines paslaugas, patirtį ar taikomus metodus, naudojamą įrangą;
- įkelk kontaktinę informaciją į visus nemokamus vietinius katalogus;
- patikrink ir atnaujink savo verslo aprašymus: venk pasenusios ar netikslios informacijos, nurodyk tikslų adresą, darbo laiką, produktų ar paslaugų asortimentą.
- publikuok tik aukštos kokybės nuotraukas, vaizdo bei garso medžiagą: pilkos, neryškios ar buitinio lygmens nuotraukos, stringantys ar mirgantys įrašai gali sudaryti įspūdį, kad atmestinai žiūri ir į kitus darbus ir įvaizdžio tikrai nepagerins.
- paprašyk klientų palikti atsiliepimus „Google“: tai padės „Google“ algoritmams suprasti, kad vieta yra lankoma, turi rekomendacijų ir ją verta rodyti aukštesnėje pozicijoje.
- tiksliai nurodyk savo įmonės adresą: įvesk ne tik gatvės ir pastato numerį, bet ir miestą, šalį, pašto kodą.
#3. Revoliuciniai “AdWords” reklamos pokyčiai
Na ir galiausiai dar vienas svarbus pokytis 2016 metais, susijęs su Google Adwords reklamos įrankiu.
Šį pokytį daug kas vadina REVOLIUCINIU, nes “Google” panaikino CPC reklamas puslapio dešinėje. Tačiau iki keturių padidino komercinių skelbimų pozicijų skaičių paieškos puslapio viršuje.
Šis pokytis neabejotinai padarė didelę įtaką tiek perkamiems Google Adwords, tiek organiškiems rezultatams, kurie yra pasiekiami dėka svetainių SEO optimizacijos.
Po šio pokyčio Google pirmame rezultatų puslapyje pasidarė dar labiau “ankšta” nes vietos sumažėjo. O konkurencingose rinkose tai automatiškai reiškia išaugusią konkurenciją ir reklamos kainas.
Geresnis pritaikymas mobiliesiems įrenginiams
Dar svarbu žinoti, kad praėjus vos metams po pirmojo atnaujinimo „Mobile friendly“ (draugiškas mobiliesiems), „Google“ vėl jį atnaujino. Tuo pačiu padidino galimybę mobiliems įrenginiams pritaikytoms svetainėms būti aukštesnėse pozicijose mobiliose paieškose. Kadangi dauguma svetainių jau pritaikytos, šis pokytis didelės įtakos neturės, o dar nepritaikiusius savo svetainės mobiliems įrenginiams paskatins neatidėlioti.
Kaip išspręsti visas šias problemas “PRO” lygmenyje?
Tavo svetainė nematoma paieškos varikliams? Kuriamas turinys paskendo interneto platybėse? Potencialūs klientai nesugeba lengvai rasti reikalingos informacijos apie prekes ar paslaugas? Svetainės turinys “neparduoda” ir nepasiekia tikslinės auditorijos?
Kreipkis į mus jau dabar, ir mes išspręsime visas šias problemas “PRO” lygmeniu.
Patiko turinys? Pasidalink juo socialiniuose tinkluose.
Parašykite komentarą