Po paskutinio Kolibrio atnaujinimo SEO ekspertai, guru, specialistai ir profesionalai vėl pradėjo giedoti seną giesmelę – „SEO mirė! Tegyvuoja…“ Pala, o kas šį kartą vietoj numirusio SEO? Aaa, tegul būna OAO! Ne, tai niekuo nesusiję su NASA palydovais, o tuo labiau su rusiškomis akcinėmis bendrovėmis.
Online Audience Optimization (sutrump. OAO) – naujas, kai kurių SEO ekspertų sugalvotas terminas.
Lietuviškai skambėtų gana keistai – Interneto auditorijos optimizavimas (IAO).
Kodėl OAO? Kodėl ne OCO – Online Content Optimization? Šis terminas dar nėra nei oficialus, nei patvirtintas, tačiau kai kurių ekspertų pripažįstamas ir savotiškai stumiamas į rinką.
Google davė tam labai realų pagrindą, nustatydama naujus reikalavimus – kokybiško turinio, orientuoto į vartotojo kūrimas ir platinimas socialiniuose tinkluose.
Iš techninės pusės privilegijos buvo suteiktos turinio autoriams, leidėjams, taip pat ir prekės ženklams, kurie tą turinį inicijuoja, taip pat jų lokacijai, kas aiškiai parodo, jog einama link duomenų pateikimo mobiliuosiuose įrenginiuose. Ši situacija verčia mus manyti, kad dabar reikia dirbti ne su paieška, o su vartotojais ir ryšiu su jais.
Ne visi gali ir privalo kurti turinį
Turinys yra labai svarbus, tačiau čia ir yra didžiausias šių naujadarų trūkumas. Nes ne visi nori, gali ir privalo kurti turinį.
Štai automechanikas Pivašiūnuose interneto puslapį turėti gali. Tačiau kokį turinį jis turėtų kurti, kad visi Pivašiūnai ir dar pusė Alytaus pas jį keistųsi padangas?
Kodėl jis turėtų susikurti profilį Google+ ir susieti jį su savo puslapiu? Kam jam reikalingos „Naujienos“ ar mechaniko blogas?
Jis net prekės ženklo neturi, nes jo vardas, kaip ir kitų 20 pivašiūniškių – Jonas. Interneto puslapis jam skirtas tik kontaktams ir parodyti, kur jis yra. Na gal dar parašyti, kad jis tik padangas montuoja, o važiuoklės suvedimo nedaro.
Apie kokias turinio strategijas ir bendravimą su auditorija šioje srityje galime kalbėti?.. Tokių profesijų ir verslo sričių yra daugiau – buhalteriai, konsultantai, dėvėtų rūbų pardavėjai ir t.t. Jie neprivalo kurti turinio ir bendrauti su potencialiais klientais internetu per socialinius tinklus.
Kaip tik vakar skambino vienas potencialus klientas ir pasiteiravo ar jam būtina savo svetainėje kurti unikalų turinį apie “poliuretano putas”? Savaime aišku, kad negali prirašyti daug ir ypač naudingo turinio apie tai. Tačiau galima palyginti, šios apšiltinimui skirtos medžiagos savybes, su kitomis apšiltinimo medžiagomis ir parodyti klientui naudas, skirtumus ar privalumus. Ir to pilnai pakaktų.
OAO yra skirtas tik turinio kūrėjams
Tai nėra universalus dalykas. Jis padidina matomumą internete, tačiau negarantuoja, kad pardavimai padidės. Taigi, OAO yra tik viena iš šiuolaikinio SEO dalių. Kitos SEO dalys yra turinio strategija, nuorodų gavimas (link building), vidinė optimizacija ir t.t. Tiesa, raktiniams žodžiams reikšmės gal ir nebeteikiama tiek daug, tačiau jie išlieka svarbūs. Kaip ir beveik metus neatnaujinamas PageRank.
OAO naudojamas tada, kai viskas sukasi apie prekės ženklą. Kai prekės ženklas neakcentuojamas, ši strategija paprasčiausiai neduoda rezultatų.
Pavyzdžiui, jei norima išreklamuoti ir vartotojams pateikti informaciją apie buhalterines paslaugas, informacija pateikiama per tam tikros įmonės prizmę, jos vadovai pristatomi, kaip buhalterinių paslaugų ekspertai ir t.t. Tokiu būdu yra didinamas prekės ženklo žinomumas.
Tai ryšiai su visuomene? Taip, galima ir taip pavadinti, tik čia rūpinamasi ne tik turinio sukūrimu, bet ir turinio suvartojimu, bei NUOLATINIU jo populiarinimu per vartotoją, ko paprastai RsV agentūros nedaro.
Kas Lietuvos SEO rinkoje nuo to pasikeis?
Iš esmės nieko, nes Lietuvoje nėra labai daug įmonių masiškai dirbančių su turiniu, orientuotų į konkrečius vartotojus (visi svajoja patekti į Delfi, tačiau negalvoja, kaip straipsnis ar kita informacijos rūšis gali parduoti). Dėl to OAO gali tik ir likti skambiu terminu, kuris sukels daugiau diskusijų, nei duos konkrečios naudos.
Patiko turinys? Pasidalink juo socialiniuose tinkluose!
Parašykite komentarą