Keistis niekada ne vėlu. Todėl šiame įraše pakalbėsime apie 5 populiariausias klaidas verslo tinklalapių tekstuose.
Įsivaizduokite, kad Jūs susikuriate tinklalapį. Investuojate 1.000-2.000 eurų į paprastą svetainę su keliais paslaugų aprašymais ir kontaktais. Vargais negalais patys pasiruošiate tekstus, juos 17 kartų redaguojate, kol galų gale paliekate gautą rezultatą ramybėje… keliems metams.
Pažįstama situacija? Tai kodėl stebitės, kodėl klientai per internetą Jūsų neranda, arba neperka Jūsų prekių ir paslaugų.
Atsidarykite savo tinklalapį ir tikrinkite, ar turite tai, apie ką mes dabar jums papasakosime.
KLAIDA #1. Sunkiai randamas kontaktinis telefono numeris.
Įsivaizduokite, kad jums skubiai reikia kažkokios paslaugos. Einate į paiešką, įvedate raktinį žodį ir atidarote norimą puslapį. Įsitikinate, ar tikrai ta įmonė užsiima norimomis paslaugomis ir… desperatiškai puolate ieškoti kontaktinio telefono. Kažkur apačioje randate mažomis raidėmis parašytą telefono numerį.
Arba einate į „Kontaktai“ skyrelį, o ten – kontaktinė forma. Kur gi tas telefono numeris?.. Susinervinate. Greičiausiai jau į tą įmonę nebenorite kreiptis, einate ieškoti kitos. Dabar pagalvokite, ar to paties nepatiria jūsų tinklalapį aplankę lankytojai. Jei jūsų kontaktinis telefonas puslapio viršuje, aiškiai matomas – valio! Jei ne, turėtumėte pasirūpinti, kad jis atsirastų.
Ką reikia padaryti? Su savo puslapio kūrėjais pasirūpinkite, kad svetainės viršuje atsirastų telefono numeris.
KLAIDA #2. Per ilgas tekstas.
Atminkite 60% taisyklę. Tik 6 iš 10 jūsų svetainės skaitytojų perskaito iki 60% jūsų puslapio turinio. Tai reiškia, kad 3 iš 5 jūsų skaitytojų perskaito vos pusę teksto, ar dar mažiau. Jei tekstas ilgas, ypač dideli šansai, kad jūsų puslapio iki galo neskaitys. Efektyviausiai skaitomi pirmieji 1.000 pikselių informacijos. Paprastai ekrane matomi 800 pikselių, taigi dauguma skaitytojų pamatys tai, kas yra ekrane ir dar šiek tiek nuleis puslapį į apačią ir… uždarys arba pereis į kitą puslapį.
Žinome jūsų kontrargumentus – ilgas tekstas dėl SEO. Gaila, bet teksto ilgis buvo svarbus iki 2014 metų spalio mėnesio Pandos algoritmo atnaujinimo. Tiesiog tai vienas iš gajų mitų, kad tekstas turi būti kuo ilgesnis, kad įtiktų Google. Pirmiausiai jūsų tekstas turi įtikti jūsų lankytojui, kuris turi paskambinti susidomėjęs jūsų veikla.
Ką reikia padaryti? Trumpinkite tekstą. Jei neišeina sutrumpinti, pritaikyti tam tikrą teksto formatavimą – įdėkite daugiau iliustracijų, galbūt video klipą, antraštes pajuodinkite ir padidinkite. Taip atkreipsite dėmesį į tai, kas yra žemiau 800 pikselių ribos ir perskaitymo procentas bus didesnis.
KLAIDA #3. Ne iš karto suprantamas turinys

DĖMESIO, DĖMESIO! „Kruvina“ statistika: užėjęs į jūsų puslapį lankytojas per 2,6 sekundės apsisprendžia, ar toliau jam verta skaityti, ar ne.
Jei per tiek laiko jūs neleidžiate suprasti, ar lankytojas papuolė ten, kur ir tikėjosi, galite su tuo lankytoju atsisveikinti…
Padarykite eksperimentą su kitais puslapiais. Atidarykite keletą langų su skirtingų veiklos įmonių puslapiais ir parodykite savo šeimos nariams. Liepkite jiems pasakyti trimis žodžiais, kuo įmonė užsiima. Mintyse skaičiuokite iki trijų (galima ir iki penkių) ir išjunkite langą net jei jūsų artimieji nespėjo suprasti, kuo įmonė užsiima.
Tarp rodomų langų atidarykite ir savo įmonės puslapį, stebėkite, ar jūsų artimieji pasakys, ką jūsų įmonė veikia. Jei pasakys, viskas tvarkoje. Jei užsikirs – reiškia vos užmetus akį į jūsų puslapį nėra aišku, kuo jūs užsiimate – batais, automobilių remontu ar buhalterine apskaita…
Ką reikia padaryti? Viskas labai paprasta. Kaip 5 žodžiais apibūdintumėte savo veiklą? „Mes prekiaujame statybinėmis medžiagomis“, „Mes tvarkome buhalteriją“, „Mes remontuojame automobilius“ ir t.t. Pasistenkite, kad šis trumpas tekstas būtų aiškiai matomas kiekviename puslapyje, vos tik į jį užmetus akį. Aišku, šiokį tokį suvokimą duoda ir įmonės šūkis, bet ne visi jį turi.
KLAIDA #4. Nesąmonės teksto pradžioje.
Ar yra tekę užeiti į puslapį, kuriame pradėję skaityti tekstą staigia suvokiate, kad kalbama neaišku apie ką, kažkokie bereikšmiai sakiniai ir žodžiai. Tada toliau viskas pradeda aiškėti ties antra ar net trečia pastraipa.
Verslo tekstas – ne detektyvinis apsakymas. Čia užuominų nereikia. Netikite? Štai žiupsnelis statistikos..
Lankytojas, užsukęs į interneto puslapį vidutiniškai įdėmiai skaito 15 sekundžių. Tyrimai parodė, kad vidutinis skaitymo greitis yra 250 žodžių per minutę. Nereikia būti matematiku, kad taptų akivaizdu, jog per tas 15 sekundžių jūsų puslapio lankytojas perskaito 63 žodžius.
Atsidarykite Word programą ir nukopijuokite savo puslapio tekstą. Kokia informacija pateikiama pirmajame 60-70 žodžių intervale? Jei pateikiama visa paslaugos esmė ir skaitytojas sudominamas skaityti toliau – puiku! Jūsų tekstas tada gali būti kokio nori ilgio, nes esminę informaciją savo lankytojui perdavėte. Toliau skaitydamas jis jau bando įtikinti save, kad tai, ką jūsų siūlote jam iš tikrųjų reikalinga. O jei pradžioje pasakos ir lyrika?..
Ką reikia padaryti? Paredaguokite savo tekstą panaudodami jau šimtmetį veikiančią žurnalistikos techniką – 5K. Tiesiog atsakykite į 5 klausimus, prasidedančius raide K. Kas? Kada? Ką veikia? Kam? Kokiomis aplinkybėmis? 60-70 žodžių yra 2 geri sakiniai, į kuriuos tikrai sugebėsite sutalpinti esminę informaciją.
KLAIDA #5. Nesakote, ką veikti lankytojui toliau.

Jūsų puslapio lankytojas nėra kvailys. Jis puikiai suvokia, ką norite pasakyti, atsargiai filtruoja faktus nuo reklamos. Nepaisant to, reikia jam pasakyti, ką toliau daryti, kai jis perskaito puslapyje pateikiamą informaciją.
Ką jūs norite, kad jūsų skaitytojas padarytų perskaitęs tekstus?
Aišku, kad užsisakytų jūsų paslaugą, pirktų jūsų prekę. O gal kad pasidalintų jūsų puslapiu socialiniuose tinkluose, papasakotų apie jūsų veiklą draugui? Gal jam reikia įvesti el. pašto adresą, kad gautų kažką? Gal užpildyti klausimyną? Gal parašyti el. paštu ir pagirti jus už profesionalumą? Gal nupirkti jums gėlių?
Pala, pala… Tiek daug klausimų gali kilti tik vienu atveju – kai savo puslapyje aiškiai nepasakote, ką lankytojui reikia daryti.
Tada lieka vienintelis logiškas veiksmas – išeiti.
Interneto rinkodaroje tai vadinama „Call to Action“ – raginimas veikti. Net jei užsisakyti internetu nieko neina, vis tiek pageidautina, kad kažkokį kvietimą veikti paliktumėte. Dabar pasižiūrėkite į savo įmonės tinklalapio tekstus. Ką norite, kad jūsų lankytojas darytų?
Ką reikia padaryti? Idealiausia – speciali grafinė informacija su kvietimu veikti „Užsisakyk!”, “Skambinkite dabar”, „Pasidalinkite šia informacija Facebooke“, „Užpildykite formą“ ir t.t. Jei nėra galimybės sukurti mygtuką ar reklaminę antraštę (banerį), pakaks ir paryškinto teksto viduryje ir pabaigoje su kvietimu veikti. Tai vienas sakinys, kuris neapsisprendusį lankytoją gali paversti klientu.
Reziume
Tikimės, šios esminės jūsų svetainės klaidos atvers jums akis.
Patikėkite, jas pašalinę turite visas galimybes padidinti savo pardavimus ir galų gale priversti jūsų tinklalapį dirbti jums. O ne jam tarnauti – nuolatos atnaujinti, rūpintis talpinimu ir kitaip išlaidauti be jokios naudos.
Tiesiog smalsu – kiek klaidų radote? Komentaruose po šiuo straipsniu parašykite savo puslapio adresą ir klaidų skaičių. Taip pat pasidalinkite, kaip sekėsi tas klaidas ištaisyti…
O gal turite savo papildymų ir patarimų?
Patiko straipsnis? Pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose.
Parašykite komentarą