Ar žinote, kad “Tumblr”, tai 6 pagal dydį socialinis tinklas? Tad kodėl gi nepabandžius susikurti dar vieną įmonės profilį ir pasireklamuoti nemokamai? Šiame straipsnyje kaip tik ir panagrinėsime, ar jums tikrai verta prasidėti su Tumblr ir kaip tai padaryti geriausiai, jei iš tikrųjų verta?
Tumblr – ne jums, jei…
- Jūsų auditorija yra vyresnė, nei 25 metai;
- Jūsų auditorija nežino, kas yra saitažodis – #hashtag;
- Jūsų auditorija nesinaudoja išmaniaisiais telefonais;
- Mėgstate rašyti ilgus ir nuobodžius tekstus;
- Ketinate publikuoti po įrašą kartą per mėnesį ar net kartą per savaitę;
- Neturite galimybių kurti įspūdingų iliustracijų;
- Esate snobai ir surūgėliai, praradę gyvenimo džiaugsmą ir energiją skleisti aplink save tik gėrį.
Jei dauguma aukščiau išvardintų teiginių jums tinka, toliau galite skaityti šį straipsnį tik tam, kad susipažintumėte su dar viena populiaria ir madinga jaunimėlio technologine aistra, šalia aistrų asmenukėms, memams, Snapchatui, Vibe, Instagram ir, aišku Facebookui.
Pagrindiniai Tumblr principai
Enciklopedijose galite pasiskaityti apie Tumblr, tačiau mes jums norėtume atskleisti tikrus Tumblr principus. Jie padės dar kartą apsispręsti, ar jums to reikia iš tikrųjų.
Pagrindinis ir auksinis principas: ne pasakok, o parodyk!
Tai reiškia, kad niekam neįdomūs ilgi jūsų užrašai ir nuomonė. Jūs ją turite ne išdėstyti raštu, o parodyti interaktyviai. Pageidautina judančiu GIF paveikslėliu, infografiku, video ar kita interaktyvia forma. Rašyti tikrai galite, bet iliustracijos turi būti verčiančios iš klumpių.
1 principas – Kurk originalų vizualinį turinį!
Originalus vizualus turinys yra jau minėtos nuotraukos, nuotraukų galerijos, judantys GIF paveikslėliai, vaizdo klipai (dažniausiai iš Youtube, Vimeo, Facebook ir kitų platformų), memai, demotyvacijos ir t.t. Šis turinys turėtų būti įdomus visiems, arba tik jūsų aplinkai, kuri seka atnaujinimus. Virusinio turinio kampanijoms Tumblr – ideali vieta.
2 principas – Kuo dažniau turinį publikuok.
Tumblr buvo sukurtas ir veikia, kaip mikrotinklaraščių platforma.
Taip, jis tiesioginis Twitter konkurentas, tik savo informacijos kiekio simbolių skaičiumi neriboja.
Jei vidutiniškai žmogus per dieną parašo 5-10 Twitterio čiulbesių, tai išpublikuoti 3-5 Tumblr įrašus neturėtų būti didelė problema. Tyrimai parodė, kad optimaliausias publikavimo dažnis – 3-5 įrašai per dieną bent po 3-5 dienas per savaitę. Tai reiškia, kad per savaitę reiktų paskelbti 9-25 įrašus, o ne vieną.
3 principas – Perpublikuok ir perpublikuos tave!
Čia slypi Tumblr bendruomeniškumas, būdingas Facebook ir Twitter socialiniams tinklams. Geru turiniu būtina pasidalinti be jokio atlygio. Toks yra ir vienas iš Tumblr tinklaraščių tikslų – kad vartotojai pamatytų ir perpublikuotų pas save. Visada rodomas šaltinis, tad kiti vartotojai gali pas jus užsukti ir pradėti sekti. Tada plėsite savo auditoriją ir galėsite pasiekti didesnes auditorijas.
4 principas – saitažodžiai (hashtag‘ai)
Pats saitažodis geriau pažįstamas yra Twitter ir Instagram vartotojams. Tai specialus žodis su # grotelėmis priekyje, žymintis tam tikrą temą. Tinklaraštininkai pažįsta šiuos saitažodžius kitu pavadinimu – žymos (tags). Tai tam tikros temos, kurios apibūdina, kas vaizduojama turinyje. Pavyzdžiui, įdedate į Tumblr savo nuotrauką. Šalia jos parašote, kas esate ir nurodote keletą saitažodžių – #manonuotrauka #fotografija #vardenispavardenis #lietuva #lithuania ir t.t.
Kiek vertėtų tokių saitažodžių nurodyti?
Instagrame leidžiama iki 30, Twitteryje – kiek telpa į 140 simbolių apimties tekstą, o Tumblr skaičius nėra ribojamas. Tiesa, optimaliai reiktų 5-7, nes per daug – nesveika. Atrodysite, kaip mėgėjas pašiukšlinti – spameris.
Saitažodžiai turi nuorodas, juose surinktas turinys, naudojantis tuos pačius saitažodžius. Jei norite atkreipti į save dėmesį, pridėkite saitažodį #pornsex. Aišku, dėmesys irgi bus atitinkamas, nes Tumblr suaugusiems skirtas turinys yra leidžiamas. Iš SEO pusės galime pasakyti, kad saitažodžiai – puikūs raktiniai žodžiai, kuriuos pavartoti reiktų, norint, kad tinklaraštį geriau rastų paieškoje. Nors ir nebūtina…
5 principas – Tinklaraščiai siauroms temoms
Tinklaraštis „Apie viską“ turėtų būti paliekamas nuobodžiajame WordPress. Tumblr vartotojai labai vertina siauros specializacijos ir tematikos tinklaraščius. Pavyzdžiui „Mielos katės be vienos kojos“, „Kelių fotografijos“, „Maistas su špinatais ir obuoliais“ ir t.t. Aišku, visa tai turi būti apiforminama tinkamais saitažodžiais, kad pasiektų kuo daugiau vartotojų, ieškančių būtent tokių temų. Lietuvoje šis principas sunkiai galioja, tačiau tarptautiniuose vandenyse – būtinybė!
Jei laikysitės šių principų – galite sulaukti didelės sėkmės. Ne iš karto, aišku…
Tumblr jūsų verslui
Jei jau nusprendėte, kad vis tiek Tumblr reikalingas jūsų verslui ir esate pasiruošęs priimti iššūkį, atminkite keletą dalykų.
Lietuvos rinka maža. Tumblr čia naudojasi vos keli tūkstančiai žmonių. Tikrai ne milijonas, kaip Facebook. Todėl savo turinį pritaikykite platesnei auditorijai.
Tumblr atnaujinti galima ir iš Instagram. Pasinaudokite tuo, jei esate aktyvus Instagram vartotojas.
Tumblr yra turinio agregatorius. Tai reiškia, kad galite surinkti savo įmonės inicijuotą turinį į vieną vietą net ir paprastų nuorodų pavidalu. Tada visas reikalingas turinys bus po ranka.
Naujienos, laikinos akcijos ir kita laikui jautri informacija čia netinka. Tiesiog ji praras aktualumą labai greitai, o jūsų vartotojams reikia turinio, kuris bus aktualus ir po metų.
Tumblr tinklaraštis – puikus būdas gauti kokybišką nuorodą į jūsų tinklalapį. Tai gali patvirtinti bet kuris SEO specialistas. Be to yra galimybė prenumeruoti tinklaraščio RSS ar nukreipti jį į kitus socialinius tinklus.
Humoras – Tumblr varomoji jėga. Niekas nesitiki iš Tumblr solidumo, tačiau humoro – visada. Savo turinį taip pat ruoškite su humoru, nes taip lengviau būti perpublikuotiems.
Kokį turinį gali publikuoti verslas? Galima sugalvoti gana daug rūšių:
- Nuosava demotyvacija;
- Memas (kai jūsų verslo iliustracija turi tam tikrą užrašą ar populiarų „veidelį“;
- Aforizmai ir išmintingi posakiai, tinkantys jūsų verslui;
- GIF paveikslėliai (pavyzdžiui, parodantys jūsų parduodamą prekę iš 7 pusių);
- Komiksas arba foto komiksas (kai eilė iliustracijų su veikėjais ir pašnekesiais „debesėliuose“ yra ne piešti, o fotografuoti, realūs);
- Vaizdo klipai;
- Nuotraukų galerija, pristatanti tam tikrus produktus ar prekes;
- Interaktyvi naudojimosi instrukcija (panašiai, kaip foto komiksas), kurioje parodoma, kaip su jūsų parduodama preke elgtis, pateikiami patarimai;
- Interaktyvus darbuotojų pristatymas (nuotraukų galerija arba GIF‘as);
- Įmonės vadovo kalba (yra galimybė įrašyti ir audio, bet šis turinys ypač retas);
- Nuotraukų prezentacija iš renginio, konferencijos, komandiruotės.
Yra galybė turinio formų, kurias galima publikuoti Tumblr. Reikia tik šiek tiek fantazijos.
Nėra laiko publikuoti kas dieną kas 2-3 valandos? Ne bėda.
Kaip ir daugelyje socialinių tinklų, galima ir čia nustatyti publikavimo datą ateityje ir tokiu būdu pakaks tik prisėsti vos valandai, kad būtų publikavimui paruošti visi savaitės įrašai. Naujienų skaitymui sugaištate daugiau nei valandą per savaitę, tad nereiktų labai skųstis, kad neturite laiko…
Tumblr tinklaraštį paruošti galima per keliolika minučių. Beje, galima naudoti ir savo turimą domeną nemokamai, tad jis gali būti ir blog.jusuimone.lt. Kadangi galima redaguoti dizainą, susikurti tinklaraštį, kuris nesiskirtų nuo jūsų esamo puslapio nėra taip jau ir sudėtinga. Taigi Tumblr galimybės gana didelės.
Patiko turinys? Pasidalink juo!
Parašykite komentarą