SEO pasaulis sunerimęs. Google vėl praneša apie paieškos algoritmo pakeitimus. Šį kartą jie pavadinti itin subtilaus, greito ir tikslaus paukštelio vardu – Hummingbird (Kolibris). Su kino filmu „Kolibrio efektas“ tai nieko bendra neturi, nors abu pasirodė panašiu metu… Buvo Pingvinas, po to – Panda. Dabar Kolibris – kas iš to?
Kas yra „Kolibris“ SEO prasme?
Kolibris yra naujasis Google paieškos algoritmas, o ne senųjų atnaujinimas. Paskutinį kartą Google algoritmą keitė prieš 12 metų. Neseniai jie šventė savo 15 metų jubiliejų, tad šis atnaujinimas sako, kad praktiškai nuo pat pradžios paieška veikė nekeista, tik atnaujinant tam tikras algoritmo dalis. Algoritmas buvo atnaujintas dar rugsėjo mėnesį, tačiau Google nieko oficialiai nepranešė. Kai kurie SEO specialistai pastebėjo, kad kažkas vyksta, nes nežymiai pasikeitė pozicijos, padidėjo ar sumažėjo puslapių lankomumai. Daugumai niekas nepasikeitė, tad masinė panikos ir eilinių „trolinimų“, kad SEO mirė – nėra.
Kuo Kolibris reikšmingas SEO?
Kolibris yra naujas algoritmas, reiškia paieška bus vykdoma kiek kitaip, rezultatai atrenkami kiek kitaip. Kaip? Tikslių duomenų nėra, nes tai visiškai naujas dalykas ir realios įtakos interneto puslapiams dar nesimato. Akivaizdu, kad SEO rinkai jis bus reikšmingas. SEO paslaugos bus teikiamos taip pat, kaip ir anksčiau, tad labai baimintis nėra ko. Keičiasi tik kai kurie dalykai ir suvokimas apie pačią paiešką.
Turbūt didžiausias poveikis SEO rinkai yra dar vienas PageRank sistemos įtakos sumažėjimas. PR dar nenumirė, tačiau į jį dėmesio kreipiama vis mažiau. Kur dingo Panda ir Pingvinas? Jie niekur nedingo – jie ir toliau tikrina interneto brukalus ir kokybišką turinį bando atskirti nuo nuo nekokybiško, kokybiškus šaltinius nuo šlamšto. Jie ir toliau dirba tam, kad vartotojai gautų pirmiausiai kokybišką informaciją.
Kolibris turėtų akcentuoti naujus paieškos įpročius. Visus šiuos metus Google paieška dirbo Būlio logikos principu – paieškos žodžiai buvo jungiami tam tikrais loginiais skirtukais – IR, NE, ARBA, PANAŠIAI (AND, NOT, OR, NEAR). IR taip pat buvo galima keisti + ženklu, o ne – ženklu, PANAŠIAI – kabutėmis. Taigi paieška buvo vykdoma taip: SEO+paslaugos-„reklama internete“. Tai reiškia, kad ieškomi du atskiri žodžiai, „SEO“ ir „paslaugos“, tačiau rezultatuose nepageidaujama matyri tikslios frazės „reklama internete“. Kolibrio paieška jau vadovaujasi kitu principu – kontekstine paieška. Tai reiškia, kad ieškome „kas teikia kokybiškas SEO paslaugas Vilniuje?“
Štai ir priėjome prie esminio Kolibrio momento. Google dabar supranta paieškos naudotojų klausimus ir pagal juos atrenka pagrindinius raktinius žodžius bei susieja juos ne su tiksliausiais atitikmenimis, bet su realiai ieškoma informacija. Taip pat atsižvelgiama ir į vietą, kur vartotojas yra. Jei vartotojas domisi paslaugomis Vilniuje, tai jam teoriškai neturėtų būti rodomi Kauno paslaugų teikėjų puslapiai. Bet ar taip bus iš tikrųjų? Parodys tik laikas, nes neaišku, ar lietuvišką tekstą Google supranta taip, kaip veikia Google Translate paslauga. Jei taip, tai mūsų laukia nemažai juokingų rezultatų, užduodant paieškai rimtus klausimus.
Kaip Kolibris pakeis ieškojimo įpročius?
Kolibris įpročių nesiekia formuoti ar keisti, o prisitaiko prie vartotojų poreikių. Vartotojų poreikius diktuoja ir mobilūs įrenginiai, kuriuose geolokacija yra vienas svarbiausių aspektų. Čia įtakingą rolę turi Google Suggestion Tool, kuris pasiūlo galimus paieškos variantus.Jei pradedate paieškos laukelyje rašyti „kaip nuvykti į“, parodomi keli variantai, kuriuos belieka tik pasirinkti, arba rinkti tekstą toliau. Daugumoje atvejų paieška atspėja, ko norite ieškoti, nors ne visada. Kolibris greičiausiai orientuosis į šio tipo paieškos tobulinimą, kuris yra aktualus ne tik mobiliųjų įrenginių naudotojams, bet ir visiems paprastiems vartotojams. Paieškos profesionalai, kurie žino ne tik +, -, kabutes, bet ir cache:, site:, link: ir kitas paieškos komandas ir toliau galės naudoti savo mėgstamus paieškos būdus. Esmė ta, kad tokių žmonių nėra labai daug.
Galima sakyti, kad žmonės dažniau uždavinės klausimus, nei paprasčiausi i įves „SEO paslaugos kaina“ ar „reklama internete baneriai“, o jų pateiktus klausimus bus atsakoma pateikiant labai tikslingus ir protingus puslapius. Su anglų kalba čia viskas aišku, bet kaip su lietuvių? Deja, dabar atsakyti sunku, nes reikės laiko, kol pamatysime apčiuopiamus skirtumus.
Reziumuojant galime tik nuraminti – SEO nemirė, Kolibris – ne pabaisa. Vartotojams bus paprasčiau susirasti tai, ko ieško, o „SEOšnikams“ reikės susitaikyti su reikšmę prarandančiu PR, „keyword density“, didėjančia socialinių tinklų įtaka ir kitais svarbiais paieškos algoritmo elementais. Klausimas tik kiek Lietuvoje SEO ekspertų, tinkamai sureaguos į google paieškos algoritmo pasikeitimus?
Parašykite komentarą