Mobilus SEO – naujas reiškinys Lietuvoje. Kaip ir visiems kitiems SEO rinkoje naudojamiems terminams, taip ir šiam, gresia stereotipų ir mitų viršenybė – kai mitai, gandai ir prasimanymai yra pateikiami „už gryną pinigą“ ir vartotojai tiki jais labiau, nei realia ir faktais paremta informacija. Juo labiau, kad šis terminas į Lietuvą ateina itin lėtai. Ir tam yra reali priežastis.
Spinter tyrimų duomenimis (tyrimą užsakė „Bitė“), mažiau nei 33% Lietuvos gyventojų bent kartą naudojo interneto ryšį mobiliajame telefone. Išmaniuosius telefonus turi vos trečdalis visų gyventojų, tačiau ketvirtadalis išmaniųjų savininkų internetu taip pat nesinaudoja, įsitikinę, kad tai brangu ir sudėtinga.
Dėl sudėtingumo dar galima diskutuoti, o štai dėl brangumo, tai grynas mitas. Privatiems asmenims nuolatos siūlomos akcijos, kur 1 GB duomenų kainuoja 1-5 litus per mėnesį.
Kol mobiliojo interneto vartotojų skaičius toks mažas, o augimas lėtas (nuo praeitų metų mobiliojo interneto vartotojų paaugo vos 3%), mobilusis SEO lietuviams visiškai neįdomus. Nesvarbu, kad JAV ir Vakarų Europoje šis terminas garsiai skamba jau antrus metus.
Masiškumas ir svarbumas atsiras tada, kai internetu naudosis bent 50% visų gyventojų, turinčių telefonus. Tai gali atsitikti per artimiausius 2-3 metus, nes vietoj paprastų telefonų bus perkami išmanieji, mobilieji operatoriai siūlys planus su interneto duomenimis ir taip pamažu Lietuva bus pripratinta ir prie mobiliojo interneto. Verslas šiam pasikeitimui ruošiasi jau dabar.
Ką daryti verslui su tuo mobiliuoju SEO?
Mobilusis SEO nėra kažkokia išskirtinė paslauga. Tai viena iš sudedamųjų SEO dalių. Mobili SEO optimizacija – tai tam tikra strategija, numatanti, kaip interneto svetainės turėtų atrodyti per išmaniojo telefono arba planšetės ekraną, kaip jų savininkai gali puslapius surasti.
Didelė dalis atsakomybės už mobilųjį SEO tenka puslapio kūrėjams, nes nuo jų priklauso, ar teks puslapį optimizuoti papildomai, ar užteks tik kosmetinių pakeitimų.
Į ką reiktų atkreipti dėmesį verslininkams, užsakantiems puslapius, kad juos „surastų per telefoną“?
Tamprus dizainas
Angliškai (Responsive design) tai specialus dizaino ir CSS bei HTML paruošimo būdas, kai tam tikri grafiniai elementai susispaudžia neprarasdami estetinės išvaizdos pagal ekrano rezoliuciją automatiškai.
Ar jūsų puslapis toks yra? Pabandykite siaurinti savo naršyklę ir stebėkite, ar informacija spaudžiasi gražiai ir tvarkingai, ar išlieka tokia pati, o apačioje atsiranda „scroll’as“. Taip pat galima pasitikrinti ir mobiliojo telefono emuliatoriuose, kurių internete galite rasti pakankamai daug.
Informacijos išdėstymas viršuje
Svarbiausia puslapio informacija turi būti išdėstoma taip, kad mobiliojoje versijoje „suspaudus“ dizainą ji atsirastų viršuje. Jei informacijos yra labai daug, verta pagalvoti apie specialią mobiliąją versiją, kad būtų rodoma tik svarbiausia ir reikalingiausia informacija.
Patogi navigacija
Navigacija paprastai būna tekstiniu pavidalu arba specialiuose mygtukuose. Mobiliojoje versijoje, kur tekstas labai mažas, ant tokio tekstinio meniu bus gana sudėtinga paspausti pirštu, todėl vertėtų rinktis mygtukus. Reikia, kad jie būtų tekstiniai dėl vidinių nuorodų? Čia jau CSS magija, kurią išmano visi profesionalūs puslapių kūrėjai, taip kad reikalaukite mygtukų iš jų.
Puslapio greitis
Nieko nėra baisiau už tas 10 sekundžių, kurias reikia laukti, kol pasikraus puslapis išmaniojo ekrane. Lėtai jis kraunasi dėl kelių priežasčių – per daug įmantraus kodo, per didelės iliustracijos, trečiųjų šalių įskiepiai (reklamos, flash animacija, Youtube video ir t.t.).
Puslapis turi atsidarinėti greitai, todėl stenkitės neapkrauti jo įmantriais dalykais, nesvarbu, kad jie gražesni ir šaunesni.
Taip atrodo jums su galingu staliniu kompiuteriu biure, o ne išmaniojo naudotojams kur Dzūkijos miškuose, kur mobiliojo ryšio stiprumas laviruoja ties 2-3 padalomis.
Vartotojo sąsajos patogumas
Jei kažką parduodate, pasistenkite, kad mygtukas „Pirkti“ būtų puslapio viršuje, o ne apačioje po ilgojo produkto ar prekės aprašymo. Jei rodote susijusius pasiūlymus ir informaciją, ji turi būti taip pat šalia, o ne kažkur ten giliai puslapio apačioje iki kurios ne visi nueina.
Vartotojo sąsajos patogumas (User Experience) yra labai svarbu, nes kitaip jūsų puslapis neparduos, o tuo pačiu neatliks savo funkcijos.
Lokacija
Tai vienas iš svarbiausių mobilaus SEO momentų. Vartotojo vieta yra fiksuojama, todėl Google mobilioji paieška pirmiausiai pateikia rezultatus, kurie susiję su ta vieta. Jei dirbate Kauno regionui, tai vargu, ar gausite lankytojų iš Vilniaus, nes jiems jūsų puslapis nebus rodomas. Aišku, jei viskas sutvarkyta su Google Places ir puslapio nustatymais.
Atskira mobilioji versija
Gera žinia, kad net 90% svetainių ji nėra reikalinga, nes pakanka pasidaryti normalų puslapį su tampriu dizainu. Tada nereikės kurti atskiro subdomeno http://m.jusupuslapis.lt ir vargti su juo, kai puslapyje kažkas pasikeičia.
Tiems likusiems 10% taip pat reiktų būti atsargiems, nes čia prasideda pavojai dubliuoti informaciją (padeda „canonical“ atributas), arba neteisingai nustatyti peradresavimus. Google jau skiria baudas už neteisingus mobiliuosius klaidos (404) puslapius, taip pat per daug įkyrų mobiliosios programėlės brukimą (kai nueini į puslapį, o tau primygtinai siūlo atsisiųsti 200MB dydžio programėlę ir ją įsidiegti).
Mobilios svetainės turinys
Specialaus turinio mobiliajai versijai nereikia, nes viskas tinka ir iš paprasto puslapio. Tiesiog turinys turi būti išdėstomas taip, kad lengvai būtų skaitomas ir per didelį monitorių ir per 3 colių įstrižainės išmaniojo ekraną.
Iš SEO pusės duoti galime du patarimus: tekste turi būti raktiniai žodžiai, kuriuos pasitikrinote per mobiliojo paiešką, kurie yra siūlomi paties Google. Kitas patarimas – tekste turi būti paminėta vieta, jei tai lokalus verslas.
Visa kita taip pat, kaip ir normaliame SEO – tekstas turi būti aiškus, taisyklingas, parašytas lankytojams, o ne robotams ir naudingas. Kaip jau minėjome, iliustracijos turi būti specialiai optimizuotos ir sumažintos išlaikant kokybę, kad jas kuo greičiau pakrautų išmaniojo naršyklė.
Mobilaus SEO reziume
Mobiliuosius puslapius reikia nuolatos stebėti ir aiškinti, kas yra lankytojai ir ką jie puslapyje veikia, kokios informacijos ieško. Pagal tai jau galima atlikti ir kitus pataisymus.
Toks štai tas mobilusis SEO. Jis nėra itin sudėtingas ar brangus, nes mobiliosioms versijoms nereikia atskirų atgalinių nuorodų – pakanka tų, kurias turi pagrindinis puslapis. Reikalingos profesionalios SEO paslaugos? Plačiau apie jas skaitykite čia.
Patiko turinys? Pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose arba parašykite savo komentarą ką Jūs galvojate apie mobilų SEO?
Parašykite komentarą