Visi prisiskaitėme skambių lozungų „turinys valdo…“, „turinys yra karalius“, „Google myli tik gerą turinį“ ir t.t.
Kas nutiko po to? Daugybė įmonių užsimanė rašyti savo tinklaraštį, kuris turėtų juos išgelbėti nuo Google baudimo ir pakelti į neregėtas aukštumas. Deja kokybiško tinklaraščio parašymas kainuoja daug, o rezultatų dažniausiai neatneša.
Užsienio turinio rinkodaros specialistai pabrėžia, kad klientų ieškojimas per tinklaraštį ir kitokį turinį yra labai plačių galimybių zona. Deja šioje srityje daroma ir nemažai klaidų. Pavyzdžiui:
- Tinklaraštyje yra ištisai pateikiama tik reklaminė informacija. Tai sumažina galimybes šiam turiniui būti laisvai pasidalintam per kitus šaltinius ar socialinius tinklus.
- Tinklaraštis rašomas aktyviai tik kurį laiką. Vėliau nustojama jį rašyti arba rašoma labai nereguliariai.
- Visa informacija sukišama tinklaraštyje. Nepasinaudojama galimybė turinį „paskolinti“ kitiems leidiniams.
- Turinys dažnai nebūna gausiai iliustruotas, tad atrodo gana nykiai. Taip nutinka tada, kai jis rašomas tik manant, kad tai Google užgaida…
- Tinklaraštis tampa SEO straipsnių zona, kai bandoma parašyti straipsnius taikant į tam tikrą raktinį žodį, ar jo versiją. Pavyzdžiui, buhalterinių paslaugų įmonė rašo tinklaraštį, o straipsniai būna pavadinti „UAB steigimas Vilniuje“, „Įmonės steigimas Vilniuje“, kai pačiame puslapyje yra puslapis su paslaugos aprašymu „Įmonių steigimas Vilniuje“. Perdėtas uolumas…
- Tinklaraštyje nedaroma nieko, kas padėtų skaitytojui virsti klientu.
Prie pastarosios klaidos reiktų prisėsti ilgiau.
Dažna verslo klaida – tinklaraščio įrašus rodyti savo puslapio apačioje. Nuo to prasideda visa klaidų virtinė…
Yra tekę matyti tinklaraščių, kur tekstai labai geri, tačiau jie niekaip nesiekia paversti skaitytojų klientais. Tinklaraštyje dažnai nebūna kontaktų, nepristatomi įmonės specialūs pasiūlymai, neprimenama, kuo įmonė užsiima.
Taip nutinka dėl vienos paprastos priežasties – nesuvokimas, kaip lankytojai ateina į puslapį. Geras turinys yra randamas per paiešką. Reiškia, skaitytojas ateina turėdamas tik vieną tikslą – perskaityti būtent tą informacijos gabalą. Jis neužeina į pradinį puslapį, nespaudžia ant logotipo, neieško, kur dar kitur paspausti. Jis skaito vieną puslapį ir, greičiausiai, jį paliks perskaitęs. Iki to laiko jam turi būti „sumaitinama“ komercinės informacijos dozė.
O kaip atvesti lankytojų?
Tam žinoma labai gerai tinka interneto svetainių SEO optimizacija arba svetainių reklama internete su Google Adwords. Kuri iš reklamų yra geresnė skaitykite čia..
Tačiau ten kur konkurencija labai didelė, šios paslaugos yra palyginus brangios. Bent jau kainuoja brangiau, nei paruošti tinklaraščiui pakankamai gerą turinį. Tačiau verta paminėti, kad ir geras turinys neretai atsieina brangiai ir jį paruošti deja gali tikrai ne visos įmonės. Vieni geriausi mūsų akimis šioje srityje Lietuvoje yra http://www.rasytojas.lt/
Todėl dabar užsienyje ryškėja nauja mada..
Įmonės, ypač ne pagrindiniuose regionuose, pateikia ir ne visai su jų verslu susijusios informacijos. Tokiu būdu į puslapį ateina ir tie, kurie galbūt yra susidomėję jų regionu ir ten nuvykę prireikus pasinaudos jų paslaugomis.
Pavyzdys gali būti labai paprastas – turizmo prekių parduotuvė kur nors Šiauliuose savo tinklaraštyje galėtų ne tik pristatyti naujas palapines ar miegmaišius, šiaurietiško ėjimo naudą ar patogią avalyne, bet ir paminėti tam tikras įdomias vietas šalia Šiaulių.
Pavyzdžiui, „7 kaimo turizmo sodybos šalia Šiaulių, kuriose nenuobodžiausite“, „Kam važiuoti į Anykščius, jei apžvalgos bokštų turime Tytuvėnuose, Ventoje?“, „5 vaistinės žolės, pro kurias neturėtumėte praeiti iškyloje“ ir t.t.
Tokios temos tiesiogiai nesusijusios su prekyba, tačiau susijusios su aktyviu laisvalaikiu. Žmonės, kurie ieško informacijos apie aktyvų laisvalaikį galbūt organizuoja iškylą, tad jiems gali prireikti ir palapinių, ir batų ir tinklelių nuo uodų, ir kelioninių peilių, meškerių ir kitokių dalykų.
Spėkite, kur jie eis jų pirkti, atvykę į Šiaulius? Būtent į tą turizmo prekių parduotuvę, o ne kur kitur. Čia tik teorinis pavyzdys, vietinių verslų yra be galo daug ir įvairių, tad netiesiogiai susijęs turinys jiems labai padėtų pritraukti daugiau lankytojų.
Abejojate, kad jie pirks?
Gal ne iš karto, tačiau visada žinos, kur jus rasti. Taip pat yra dideli šansai, kad atsisakydami tiesioginės savų paslaugų ar prekių reklamos gausite brangaus socialinių tinklų „eterio“ laiko, nes žmonėms nereikės mokėti ar kitaip skatinti, kai jie pasidalins informacija.
Nesusijęs turinys gali išgelbėti įmonės tinklaraštį ne tik nuo monotonijos, bet ir jį atgaivinti, pagyvinti. Tai žmonės vertina teigiamai. O jei vertins kontraversiškai ir kils diskusija, pasistenkite tai išnaudoti didesniam lankytojų srautui.
Beje, kiekvienas tinklaraštis turi turėti konkrečius tikslus, kuriuos nustatote jo veiklos pradžioje.
Pavyzdžiui:
- 25 unikalūs lankytojai per dieną;
- 10 dienos lankytojų turi apsilankyti akciją reklamuojamame puslapyje;
- 3 užklausimai elektroniniu paštu per savaitę (galima tinklaraštyje skelbti ir kitą el. paštą, ne tik info@imone.lt, bet ir klausk@imone.lt, kuris peradresuojamas į pagrindinį, o tada jau nesunku pamatuoti, kiek realiai laiškų buvo).
Jei jokie tikslai tinklaraščiui nekeliami, tik „taip nori Google“, tai reiktų pasvarstyti, ar iš vis jį verta pradėti?..
Nesusijęs turinys gali padėti įgyvendinti išsikeltus tikslus ir tikrai padidinti pardavimus be pinigų. Aišku, jei tik nuosekliai bus su tuo dirbama. Lietuvoje yra ne vienas pavyzdys, kaip apgalvotos strategijos davė savo vaisių.
Norite reikšmingai padidinti savo pardavimus internetu?
Daugiau nemokamų patarimų ieškokite tinklaraštyje http://www.viliamas.com/
Patiko turinys? Pasidalinkite juo socialiniuose tinkluose!
Parašykite komentarą