Pingvinas mums pažįstamas iš zoologijos sodo ir dokumentinių filmų kaip gana paikas, bet linksmas paukščiukas, kurio visos dienos užsiėmimas – ėsti, kasytis plunksnas ir plaukioti.
Filmo Madagaskaras kūrėjai pingvinus pavaizdavo nestereotipiškai, todėl vaikams atrodo, kad pingvinai – tai kareiviai, gelbėjantys kitus.
Tačiau tiems, kas dirba su SEO ir juo domisi, pingvinas, deja, tokių teigiamų emocijų nesukelia. Gal ne visiškai tiesa, sukelia – „Jis asmeniškai mūsų ir klientų nepalietė!!! Tuo ir džiaugiamės.
Visiems kitiems Google Pingvinas yra žiaurus „žvėris“ siekiantis tik pakenkti ir sužlugdyti verslą. Norite pavyzdžio kaip atrodo apsilankymų iš google paieškos srauto kritimas “žaidžiant ne pagal google taisykles”?
Štai gyvas pavyzdys, su kuriuo į mus kreipėsi vienas klientas prašydamas gelbėti situaciją..
Naujų lankytojų svetainėje iš google paieškos kritimas -45,90%!!

Kas tas “žiaurusis pingvinas”?
Jau rašėme apie Google gyvūnus, taip pat ir Pingviną, tačiau dar kartą priminsime, kas jis toks…
Pingvinas yra Google algoritmo atnaujinimas, kurio tikslas – kovoti su nekokybiškomis, šiukšlinėmis nuorodomis. Puslapiai, kurie iškilo būtent tokių nuorodų pagalba, laikykitės! Jūsų laukia sunkūs laikai, sumažėjęs lankomumas, kritusios pozicijos, o gal net ir išmetimas iš paieškos rezultatų.
2014 m. spalio 17 dieną SEO pasaulį sudrebino visus metus lauktas atnaujinimas – Pingvinas 3.0. Beje kaip pastebėjome google algoritmai labai jau mėgsta penktadienius 🙂
Dar prieš mėnesį siautėjo kitas „gyvūnėlis“ Panda, kuris taikosi į turinio kokybę. Tačiau dabar visi tik ir kalba – kaip Pingvinas sugriovė jų planus.
Kaip visada neapsieinama ir be tradicinio „SEO mirė…“ 🙂
Niekas nemirė ir mes esame tam, kad visus nuramintumėme, ypač tuos kurie pastarosiomis dienomis su panika akyse beldžiasi į mūsų el.paštą.
Pats “Pingvinas” nėra blogis. Tai tik algoritmo atnaujinimas, kuris padeda išsiaiškinti, ar jūsų SEO strategija yra teisinga, ar einama teisingu keliu.
Kaip sužinoti ar jūsų puslapis užkliuvo Pingvinui?
- Stebėkite lankomumą (patartina per Google Analytics) nuo spalio 17 dienos. Tiesa, kai kurių puslapių lankomumas savaitgaliais būna keletą kartų žemesnis, todėl stebėkite, ar pirmadienį ir antradienį pakilo atgal į normalias kreives ar ne. Jei ne, gali būti, kad jus pagavo Pingvinas.
- Stebėkite raktažodžių parodymų kiekius. Google Webmaster Tools įrankyje pastebėkite, ar tam tikrų raktinių žodžių parodymai (Impressions) sumažėjo ar padidėjo. Jei sumažėjo ženkliai, deja, kliuvo jums nuo Pingvino.
- Nukrito SEO pozicijos? Čia irgi kaltas Pingvinas. Pozicijas galite stebėti per tą patį Google Webmaster Tools skiltį, tik nustatykite datą nuo spalio 17-18 ir paspauskite funkciją, kad rodytų su palyginimas (with changes). Šalia pozicijos vidurkio matysite, kiek ji pakilo arba nukrito lyginant su pastarųjų dienų. Taip pat galite matyti ir pačiame Google, tik būtinai atsijunkite nuo Gmail paskyros.
- Žinutė apie įtartinas nuorodas Google Webmaster Tools – tiesioginis ženklas, kad užkliuvote Pingvinui. Žinutė paprastai sako, kad jie pastebėjo nenatūralių nuorodų, kas prieštarauja Google reikalavimams ir prašo tai pašalinti. Geriau nesiginčyti ir daryti, ko jie prašo. Šią žinutę savo nelaimei galite rasite skiltyje, kaip pavaizduota paveikslėlyje žemiau. Tik šiuo atveju iš google jokios žinutės negauta 🙂
Jei SEO pozicijos nukrito nesmarkiai..
Tuomet siūlome dar suabejoti, ar iš tikrųjų jūsų tinklalapį aplankė „baisusis“ Pingvinas. Gali būti, kad jis aplankė tuos puslapius, iš kurių turite nuorodas, nes jie užsiiminėjo pusiau legalia nuorodų rinkimo veikla, o ne jūs. Tokiu atveju susilpnėjo jūsų turimų nuorodų vertė ir jūsų puslapis tiesiog šiek tiek prarado pozicijų. Kadangi tarptautiniu mastu Pingvinas siautės kelias savaites, kaip prasitarė patys Google atstovai, panikos kelti dėl kelių nukritusių raktažodžių tikrai nevertėtų.
Kodėl man Pingvinas “kirto”? Juk aš nieko blogo nepadariau?!..
Priežasčių gali būti tikrai ne viena, kodėl šis paukštelis pridergė jūsų virtualiajame kieme. Taip sakome, nes Jūsų interneto puslapis – tai virtualus nekilnojamasis turtas. Žemiau pateikiame Jums keletą svarbiausių kriterijų į kuriuos atsižvelgia šis rūsčiausias Google algoritmo atnaujimas:
- Pirktos nuorodos. Jei per pastaruosius metus (nuo 2013 metų spalio) pirkote nuorodų, kuriuose nors puslapiuose, nesistebėkite, kad jus palietė. Google jau dešimtmetį sako „Nepirkit nuorodų“, bet jūs nepaklausėte ir nusipirkote. Dabar atsirūgs. Ką daryti? Surasti jas ir paprašyti, kad išimtų. Jei negali išimti, naudokitės Disavow įrankiu.
- Nuorodos automatiškai generuojamame turinyje. Kartais tenka pamatyti specialių reklaminių pasiūlymų, siunčiamų el.paštu – „250 kokybiškų nuorodų tik už 10 dolerių“. Tas nuorodas deda indai į visokius automatinius puslapius, kurie ištraukia jūsų svetainės duomenis ir taip suformuoja ilgą puslapį su, deja, niekiniu turiniu. Čia padės tik Disavow įrankis, nes paprastai priėjimo prie tų puslapių jūs neturite.
- Nuorodų katalogai. Jei nežiūrėjote į kokius nuorodų katalogus savo nuorodas siūlote, tai dabar turite sumažėjusias pozicijas. Lietuvoje ši priežastis dar nepatikrinta, nes nuorodų katalogų turime gal kokį 20-30, todėl labai sukti galvos nereikėtų.
- Straipsnių katalogai. Jei kažkada pasirašėte vieną straipsnį ir patalpinote jį į 20 nemokamų straipsnių katalogų, tai tikrai neliko nepastebėta. Jus pastebėjo ir Panda, ir Pingvinas, nes jūs padarėte dvigubą „nusikaltimą“ – iš savęs pavogėte tekstą ir jį begėdiškai „spaminote“, taip pat visur sudėjote nuorodas ant to paties raktinio žodžio, vedančias į jūsų puslapį. Sprendimas – išimti tuos straipsnius kuo greičiau. Jei straipsniai buvo unikalūs, o nuorodos tekstas visur skirtingas – nieko nedarykite, nes jūs nieko blogo nepadarėte. Tiesa, gero irgi, nes pasirinkote labai prastos reputacijos leidinius savo turinio strategijai.
- Nuorodos iš nesusijusių puslapių. Nesakome, kad jas pirkote, bet gali atsitikti taip, kad jūsų nuorodą įsideda nelabai su jūsų verslu susiję puslapiai. Tai irgi kenkia, Pingvinais į tai atsižvelgia. Bandykite jų atsikratyti gražiuoju arba per Disavow įrankį.
- Nuorodos iš jaunų puslapių, kuriuose niekas nesilanko. Jei puslapiai, kuriuose atsidūrė jūsų nuorodos yra jauni, neturi nė metų senumo. Juose nėra daug turinio, jų niekas nelanko, turite bėdą. Jie pirmieji buvo nulinčiuoti, o juose esančios nuorodos įvertintos labai prastai. Tai ženklas Pingvinui, kad užsiimate ne tuo, kuo turėtumėte.
- Nuorodos su tiksliais raktiniai žodžiais. Pingvinui patinka, kai tekste nuorodos veda į jus iš jusuimone.lt teksto, arba nuoroda uždėta ant žodžių „Plačiau“, „galima pamatyti čia“, „daugiau informacijos“, „šiame puslapyje“. Už tokias nuorodas jis tik padidins jūsų galimybes patekti į aukštas pozicijas. Deja, jei jūsų nuorodos yra po žodžiais „pigus drabuziai vilnius“, „greitas kreditas“, „katalizatoriu supirkimas kaunas“ ir panašių – nieko gero nelaukite. Tai tikslūs raktiniai žodžiai, dažnai net su gramatinėmis klaidomis, kuriuos Pingvinas vertina, kaip niekinius. Vienas kitas – nieko tokio, bet jei jų yra didžioji dauguma, deja, būsite papuolęs į bėdą.

Kaip visa tai ištaisyti?
Keisti nuorodas tame turinyje ir tikėtis, kad kitas Pingvino atnaujinimas įvyks ne po metų, o jau kitą mėnesį, ir Google įvertins jūsų pastangas apsikuopti.
Po to, kai nurims aistros, tiesiog pamąstykite. Juk nėra taip blogai, kad tas Pingvinas kirto. Dabar bus proga apsitvarkyti ir pasimokyti iš savo klaidų, gal šiek tiek investuoti į AdWords reklamą, kokybišką turinį, pradėti rašyti įmonės blogą. Daryti tai, ką Google mėgsta, o ne tai, kuo nepatenkintas. Kaltų ieškoti irgi galima, tačiau tai niekuo nepadės. Reikia dirbti su tomis „sergančiomis“ nuorodomis, o ne jas palikti likimo valiai.
Sunku susitvarkyti patiems? Kreipkitės į mus, o mes išanalizavę Jūsų situaciją pasiūlysime profesionalų SEO paslaugų sprendimą.
Patiko turinys? Pasidalinkite juo su kitais socialiniuose tinkluose!
Parašykite komentarą