Kaip žinia reklama internete yra labai svarbus dalykas, didinantis Jūsų žinomumą ir pardavimus. Tačiau galutinis rezultatas daugiausiai priklauso nuo reklamos strategijos. Nors šiais laikais reklamos formų internete apstu, tačiau ko gero galima drąsiai teigti, kad 80 % visos reklamos rinkos internete atitenka dviem pagrindiniams žaidėjams.
Kaip galėjote numatyti šio straipsnio tema – Google AdWords prieš SEO optimizaciją (išvertus iš anglų kalbos – Search Engine Optimization).
Kas geriau Google AdWords ar SEO?
Tai dažniausiai mūsų klientų užduodamas klausimas. Deja vienareikšmiško atsakymo į jį nėra. Viskas priklauso nuo Jūsų reklamos tikslų ir turimų galimybių.
Įsivaizduokite, kad Jūs esate ant kalno viršūnės ir bandote nuspręsti, kaip būtų geriausia nuo jos nusileisti. Vienoje kalno pusėje yra siaura uola žadanti greitą, bet skausmingą nusileidimą žemyn. Kitoje kalno pusėje matomas akiai patrauklus nuožulnumas, žadantis ilgą ir sunkią kelionę, tačiau saugantis nuo pavojų kelyje.
Tai tik metafora. Tačiau ji puikiai parodo tarp ko tenka rinktis svarstant klientų poreikius, kai juos domina interneto svetainės, produkto ar paslaugos reklama internete.
Kokią reklamos internete rūšį rinktumėtės Jūs?
Visų pirma pažvelkime kokias paieškos sistemas lietuviai dažniausiai naudoja ieškodami reikalingos informacijos? Ir čia matome totalų Google paieškos sistemos dominavimą. Straipsnio rašymo metu net 98% visų paieškų Lietuvoje atliekama naudojant google.lt paiešką.
Šaltinis: http://www.ranking.lt/en/rankings/search-engines.html
Kas čia „šeimininkas“ daugiau nei akivaizdu. Tačiau kyla natūralus klausimas. Kuri reklamos rūšis Google paieškos sistemoje yra efektyviausia? Nežinote? Leiskite Jums šiek tiek padėti ir parodyti aiškią takoskyrą tarp Google Adwords ir to kas vadinama SEO optimizacija.
Susipažinkime iš arčiau su Google Adwords
Metaforoje minėta siaura uola žadanti greitą, tačiau skausmingą nusileidimą yra ne kas kita, kaip Google Adwords. Kalbant paprastai Google Adwords paslauga – tai aukcionas. Jame už norimą reklamuoti raktinį žodį Jūs siūlote pinigų sumą, kuri bus išskaičiuota iš Jūsų reklaminės google sąskaitos, kai potencialus klientas paspaus ant Jūsų reklamos. Be abejo prieš tai jis bus įvedęs į paiešką raktažodį, už kurį Jūs pasiryžę sumokėti. Kuo aukštesnis Jūsų kainos siūlymas ir skelbimo kokybė, tuo aukštesnėse pozicijose yra rodomi Jūsų reklaminiai skelbimai.
Beje Google tai daro labai efektyviai ir profesionaliai. Ir atrodytų čia viskas yra tiesiog puiku. Taip tiesa, viskas čia puiku, išskyrus kainą, kurią tenka sumokėti už paspaudimus. Jei Jūs veikiate mažai konkurencingoje srityje, kainos dar būna įkandamos. Autoriaus nuomone mokėti iki 50 ct. už paspaudimą dar yra normalu. Tačiau konkurencija nuolatos auga, kainos už paspaudimą dažnai viršija net kelis litus. Įsivaizduokite ką reiškia mokėti 100 litų per dieną už tarkime 50 paspaudimų (kai vieno kliento paspaudimo kaina 2 lt.). Tai daug ar mažai? Paprastai žinant tokį faktą, kad pardavimų konversija internetu siekianti 10 procentų yra labai gerai, galime daryti išvadą, kad iš 50 potencialių klientų 5 įsigis Jūsų prekę ar paslaugą. Ir tai būtų tikrai geras rezultatas, deja realybėje konversija retai siekia net 5%. Dažniausiai ji svyruoja nuo 1 iki 3 proc.
Google Adwords privalumai ir trūkumai
Vienas didžiausių Google Adwords privalumų – tai greitas kelias į viršūnę. Jums tereikia mokėti už paspaudimus didesnę kainą nei konkurentai ir Jūs būsite matomi aukščiausiose pozicijose. Antras privalumas – reklaminės kampanijos startas yra greitas ir ganėtinai paprastas. Net jei Jūs patys nemokate dirbti su Google Adwords, šiuo metu apstu paslaugų teikėjų, kurie tai padarys už Jus.
Deja yra ir vienas didelis trūkumas. Jei Jūsų reklamos biudžetas staiga sumažėjo, arba jo visai nėra Jūsų skelbimų rodymas baigsis kartu su paskutiniais pinigais Jūsų reklaminėje sąskaitoje.
Antras esminis Google Adwords trūkumas yra tas, kad tik apytiksliai 20 % viso paieškos srauto klientų spaudžia reklamines nuorodas. Kaip taisyklė žmonės labiau pasikliauja organine paieška, kuri rodo geriausiai užklausą atitinkančius rezultatus ir juos reitinguoja pagal naudingumą vartotojui.
SEO – optimizavimas paieškos sistemoms
Dabar būtų pats metas apžvelgti kito šios dvikovos dalyvio – SEO pranašumus ir trūkumus. Grįžtant prie metaforos reikia pasakyti, kad praktikoje organinis SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) panėšėja į ilgą nuolydį. Profesionaliai teikiamos SEO paslaugos reikalauja daug ir ilgo darbo kopiant į Google.lt paieškos sistemos TOP 10. Tačiau visa tai atsiperka su kaupu, nes pasiektos pozicijos dažnai būna ilgam ir užtikrina dominavimą. Žinoma viskas priklauso nuo rinkos kurioje Jūs veikiate.
SEO privalumai
Pirmas SEO privalumas yra tas, kad labai dažnai Jūs išlaikysite savo pozicijas paieškoje, jei net pasiekę tam tikrą lygį trumpam sustosite ir neinvestuosite laiko ir pinigų į SEO.
Antras privalumas – seo paslaugų kaina. Žinoma, kaip ir visur viskas priklauso nuo Jūsų rinkos situacijos. Tačiau iš praktikos galime pasakyti, kad mūsų SEO paslaugomis dažniausiai naudojasi smulkus ir vidutinis verslas. Nes jam rūpi išlaidų reklamai sutramdymas ir geriausio rezultato siekimas minimaliomis sąnaudomis.
Trečias privalumas– darbas su SEO yra maratonas, o ne sprintas. Ir čia pranašumas yra tame, kad nors norimos pozicijos pasiekiamos per pakankamai ilgą laiko tarpą (daugiausiai per 6 mėn.), tačiau tai yra ilgalaikė investicija. Kai tik Jūs pasiekiate Google TOP 10 ar esate visai šalia viršūnės, tuomet Jūs galite sumažinti savo SEO darbų „apsukas“ ir tai nesunaikins Jūsų pozicijų paieškos reitinguose.
Ketvirtas ir esminis SEO privalumas yra tas, kad net 80 % visų google paieška besinaudojančių žmonių, nespaudžia ant Adwords reklamos, o pasitiki organinės paieškos rezultatais. Tai labai aiškiai parodo, kokio lankytojų srauto Jūs galite tikėtis būdami 1-oje organinės paieškos vietoje pagal raktinį žodį, palyginus su ta pačia 1-ąja vieta pagal tą patį raktažodį naudojant Google Adwords. Skirtumas yra mažiausiai 4 kartai! Ir čia SEO paslaugos valdo!
Pakalbėkime apie SEO trūkumus
Pirmas trūkumas – tai ilgas procesas (trunkantis iki 6 mėn), reikalaujantis daug ir kruopštaus darbo atliekant vidinę ir išorinę interneto svetainės seo optimizaciją.
Antras trūkumas – tai nuolat tobulinamas Google paieškos algoritmas. Google iš tikrųjų daro viską, kad norimos SEO pozicijos būtų pasiekiamos vis sunkiau ir sudėtingiau. Ir tai normalu, nes tai Google verslas. Atlikti gerą seo optimizaciją yra ženkliai sudėtingiau, nei parašyti reklaminį Google Adwords skelbimą. Dėl šios priežasties seo paslaugų kaina ilgainiui kyla.
Trečias trūkumas – yra tai, kad niekas Jums negali garantuoti aukščiausių pozicijų google paieškoje. Jei kas nors Jums garantuoją 1 vietą, pasidomėkite, tokių seo paslaugų teikėjų kompetencija ir patirtimi. Labai dažnai tai būna nemokšos studentai, norintys greitai užsidirbti. Vėliau dažnai tenka taisyti jų klaidas, kurių kartais net ir pataisyti neįmanoma. Domenai dėl neleistinos veiklos, kuri prieštarauja google taisyklėms, būna delistinguojami ir amžiams pašalinami iš paieškos. Taigi labai atsakingai rinkitės seo paslaugas teikiančias įmones ar specialistus.
Tai ką gi „po velnių man rinktis“?
Atsakymas į šį klausimą kaip minėjome iš tikrųjų priklauso nuo Jūsų tikslo. Jei Jūs turite pakankamą reklamos biudžetą ir Jums reikia pritraukti didelius kiekius paieškos dalyvių į Jūsų svetainę per trumpą periodą, tuomet rekomenduojame rinktis Google Adwords.
Tačiau jei Jūs planuojate ilgalaikius rezultatus ir siekiate pačių didžiausių lankytojų srautų, Jums vertėtų rinktis SEO paslaugas.
Apskritai, mes manome, kad geriausias reklamos internete būdas yra sinergija. Jei Jūs galite vienu metu leisti sau reklamuotis naudojant „Goole adwords“ ir optimizuoti interneto svetainę paieškos sistemoms tai yra puikus sprendimas. Nes trumpuoju periodu Jus „maitins“ reklama, o ilguoju padės organinis SEO, pritrauksiantis vis daugiau lankytojų į Jūsų svetainę.
Renkatės Jūs. Tačiau renkantis nepamirškite pasidomėti, kas Jums teiks SEO ar Adwords reklamos paslaugas ir ko verti yra šių paslaugų teikėjų darbai ir patirtis.
Sėkmės!
Sveiki ar darote seo Airijos rinkoje?
Sveiki, taip teikiame. Susisiekite su mumis info@seoreklama.lt