Metai eina į pabaigą, todėl nutarėme pažvelgti atgal ir pasvarstyti apie tai, kas gero ir blogo įvyko SEO rinkoje per 2013 metus.
Šiuo straipsniu kaip visada orientuojamės į mūsų klientų edukaciją, nes SEO profesionalai per dešimtmetį savo aktyvaus darbo jau sugebėjo užsiauginti storą odą ir atlaikyti visas negandas.
Tas pats ir dabar – nieko blogo 2014 metais mums nenutiks, tačiau manome, kad mūsų klientas turi žinoti, kaip ir kodėl jo verslą 2013 metais paveikė įvairūs SEO kataklizmai ir Google naujovės.
1. Raktinių žodžių analizė tapo sudėtinga
Nuo 2011 metų Google kūrė planus, kaip prisijungusiems vartotojams parodyti ar nerodyti tam tikros raktinių žodžių informacijos.
Spalio mėnesį šis sumanymas buvo įgyvendintas visiškai – nuo šiol puslapio savininkas per Google Analytics galės matyti tik tuos raktinius žodžius, kurie buvo panaudoti neprisijungus. Žinant aktyvų Google spaudimą prisijungti prie Google paskyros, tokių raktinių žodžių yra labai nedaug. Tai apsunkino raktinių žodžių analizę ir puslapio SEO planus.
2. Besikeičianti nuorodų tinklo (link building) kūrimo strategija
Tai atrodo tik terminai, tačiau keičiasi pati koncepcija. Tai, kas buvo žinoma, kaip paprastas nuorodų gavimas, dabar praranda prasmę. Nuorodas reikia ne gauti, o užsidirbti (link earning) kuriant kokybišką turinį, į kurį vartotojai patys norės duoti nuorodas.
Taip pat atsirado tokie terminai, kaip turinio strategija ir turinio rinkodara, numatanti, kaip populiarinti sukurtą kokybišką turinį internete tuo pačiu populiarinant ir prekės ženklą, bei skatinant pardavimus.
3. Į SEO grįžo socialiniai tinklai
Pamenate, kaip prieš kelis metus visi kūrė Facebook paskyras ir Twitter vardus su tam tikrais raktiniais žodžiais, nes taip buvo galima gauti gerų nuorodų?
Vėliau Google padarė viską, kad toks piktnaudžiavimas socialiniais tinklais netaptų nauja nuorodų gavimo taktika. Šiais metais socialiniai tinklai grįžo į SEO su trenksmu. Naujoji Google politika aiškiai sako – jei norite, kad jus laikytų autoritetais, turite dalintis savo puslapių nuorodomis socialiniuose tinkluose.
4. „Mes norime palaužti jų dvasią!”
Taip kalba Google guru Matt Cutts apie kovą su spameriais. Akivaizdu, kad interneto šiukšlintojams ateina sunkios dienos, nes Google atvirai skelbia karą jiems. Google sukūrė atnaujinimus Pingviną, Pandą ir pakeitė visą paieškos algoritmą (Kolibris) turėdama aiškius tikslus – kovoti su spameriais ir jų kuriama informacija. Atrinkti grūdus nuo pelų visada yra sunku, o Google šiais metais žengė didelė žingsnį šio proceso link.
5. Prapuolė PR (Page rank) įtaka
Tie interneto puslapių savininkai, kurie turėjo PR5 puslapius dabar gali nustoti girtis šiuo Google įvertinimu.
PageRank yra skirtas nustatyti įeinančių ir išeinančių nuorodų kokybės santykį.
Jei seniau jis buvo vienas iš esminių kriterijų, pagal kurį puslapis atsirasdavo aukštose pozicijose, tai dabar po visų pakeitimų “Page Rank” yra tik vienas iš 200 kitų paieškos kriterijų, pagal kurį nustatomos pozicijos. Ir ne pats svarbiausias.
Kas svarbiausias? Anot Moz.com tyrimo, svarbiausias yra DA ir PA – Domain Authority ir PageAuthority rodikliai.
6. SEO straipsniai – ant išnykimo ribos?
Visus metus daugybė įmonių savo pozicijas gerino SEO straipsnių pagalba. Šis būdas atsirado dar 2012 metais, kai Google davė patarimą rašyti straipsnius „į svečius“ (guest blogging) pas įvairius blogerius.
2013 metų pabaigoje Google susizgribo, kad blogų rašymas į kairę ir dešinę tampa savotiška šiukšlinimo forma, kokia yra tapusi kita plačiai naudota taktika – pranešimų spaudai platinimas.
Tiesa, Lietuvoje SEO straipsniai veikia puikiai dėl mažos rinkos ir palyginus nedaug tokių blogų, kurie priima straipsnius su paslėpta reklama. Galutinis SEO straipsnių likimas yra neaiškus, tačiau viskas išsispręs 2014 metais. Kaip? Tai atskiro straipsnio verta tema, kurią pasilikime kitiems metams.
7. Nuoroda puslapio apačioje – bloga SEO praktika
Puslapio apačia – „footeris“ – buvo puikia vieta, kurioje buvo sprendžiami esminiai SEO reikalai. Ten puslapio kūrėjai įsidėdavo nuorodas taip pasikeldami savo puslapio vertę iki PR5 ir net PR6 (ypač valstybinių institucijų puslapių sąskaita).
Ten buvo galima įdėti nuorodas su raktiniu žodžiu. Ta nuoroda pirkta, skolinta, išnuomota, apsimainyta – ne Google reikalas?!.
Dabar į tokias nuorodas Google žiūri kreivai, prašo “no follow” atributo, kaip ir reklaminiuose straipsniuose.
8. Nepageidaujamų nuorodų atsikratymas
Daugybė pigių SEO nuorodų tam tikruose puslapiuose tapo “meškos paslauga”. Daugybė puslapių nuo to nukentėjo. Nemažai puslapių tokią „dovanėlę“ gavo ir iš konkurentų, kurie nepagailėjo 10 ar 50 dolerių kokiam indui, atseit rankiniu būdu dedančiam nuorodas į visus puslapius iš eilės. Taip buvo „užsakinėjami“ konkurentų prasti reitingai paieškoje.
Laimei Google pradėjo kovą su tokiais dalykais pasiūlydama nuorodų atsikratymo įrankį (disavow tool).
Taip nereikalingų nuorodų, kurios kenkia, galima per kurį laiką atsikratyti, net jei jos nėra pašalinamos. Konkurentų „aprūpinimas“ nekokybiškomis nuorodomis tapo beprasmis ir tuščias pinigų ir laiko švaistymas.
9. Autorystė ir Google Plus
Socialiniai tinklai patys mus susirado. Jei į Facebook’ą, Twitter’į, LinkedIn’ą mūsų niekas nevarė, tai Google+ neklausė, norime ten patekti ar ne – REIKIA ir viskas. Taip atsirado naujas socialinis tinklas su daugybe neaktyvių vartotojų, tačiau visa tai yra svarbu, nes Google Plus profilis tapo vienu iš svarbiausių būdų nustatyti tam tikrų tekstų autorystei.
Beje, Google aukštai vertina tuos puslapius, kuriuose autorystė nurodoma. Dabar jau ir Lietuvoje tenka matyti korporatyvinių interneto puslapių, kurių autorius – vienas iš darbuotojų, dažniausiai pats vadovas, nors ir ne visada.
10. Kontekstinė paieška
Po Kolibrio atnaujinimo Google paaiškino, kad dabar ieškoti reikia ne dedant pliusiukus, minusiukus ir kabutes, o tiesiog rašant klausimą ir pasitikint Google Suggestion Tool pasiūlymais. Taip nutiko dėl padidėjusio mobiliojo interneto ir paieškos naudotojų antplūdžio. Aišku, Mobilusis SEO yra daugiau mitas, nei tikras reikalas, nes iš esmės jis tiesiogiai su SEO nėra susijęs – tai daugiau techniniai ir turinio dalykai.
Žvilgsnis į 2014 metus
Esminis skirtumas mums, SEO specialistams yra tas, kad iš SEO profesionalų 2013 metais turėjome persikvalifikuoti į interneto rinkodaros specialistus, kuriems rūpi ne tik raktažodžiai, teisingai surašyti URI, 301 redirektai ant nenaudojamų puslapių, „nofollow“ atributai ir kiti techniniai dalykai, bet ir turinio populiarinimas, lankytojų pritraukimas, prekės ženklo populiarinimas ir pardavimų skatinimas.
Panašu, kad 2014 metais SEO paslaugos taps tik vienu iš daugelio, tačiau nebūtinai pagrindiniu profesionalios internetinės rinkodaros elementu, kurie padės klientų verslams.
Gerų Jums ateinančių 2014 metų ir ačiū visiems mūsų klientams, kad šiais metais patikėjote savo verslų reputacijos kūrimą internete būtent mums.
Patiko turinys? Pasidalink juo socialiniuose tinkluose!
Parašykite komentarą