Kas yra SEO, turbūt jau žinote. Apie tai savo nuomonę turi kiekvienas rinkodaros specialistas ir interneto puslapių kūrėjas ir ja noriai dalinasi. Nesvarbu, kad kartais tai gali klaidinti, bet esmė lieka ta pati – SEO optimizacija, tai nuolatinis procesas, kuris neturi sustoti. Klausimas tik ar interneto svetainės optimizacija paieškos sistemoms gali užtikrinti ilgalaikį efektą?
SEO optimizaciją galima nesunkiai paaiškinti žmoniškais terminais. Pavyzdžiui Jūs turite automobilį kuris važiuoja per lėtai ir visiškai netraukia aplinkinių dėmesio. Tačiau kai tik Jūs investuojate pakankamai pinigų patobulindami automobilio išorę, variklį, ratlankius, padangas ir kt. jis ima važiuoti smagiau, pradeda traukti dėmesį “tiuninguota” išore.
Tas pats ir su optimizavimu paieškos sistemoms. Jeigu Jūs nuolatos dirbate su savo interneto svetaine, bandote naujoves ir jas diegiate, dėmesio sulaukiate žymiai daugiau, o pardavimai ima augti kaip ant mielių.
Tačiau jeigu optimizavotės savo interneto svetainę tik vieną kartą, kuomet paleidote savo verslo interneto svetainę ir jau antri metai nieko nedarote, tuomet nereikėtų stebėtis, kad iš interneto klientų srautai mažėjo.
Priežastis paprasta Jūsų paprasčiausiai nepastebi. Jūsų interneto svetainė kaip tas „automobilis“ yra negraži ir vos juda, nes jos visiškai neprižiūrite… Tačiau gera žinia, kad situacija gali pasikeisti tinkama linkme, jei laikysitės žemiau pateiktų esminių optimizavimo principų, kurie turi ilgalaikį efektą.
Ar ilgalaikis rezultatas yra įmanomas?
Interneto svetainių optimizacija paieškos sistemos reiškia jų pritaikymą pagal nuolat besikeičiančius paieškos sistemų keliamus reikalavimus.
O reikalavimų yra gana nemažai. Kai kurie jų – labai smulkmeniški ir suprantami tik programuotojams, kuriantiems ne tik puslapį, bet ir Turinio Valdymo Sistemą (TVS).

Štai keli patarimai, ko reikalauti iš savo svetainės kūrėjų, kad jos optimizacijos strategija taptų maksimaliai ilgalaikė:
1. Taisyklingas kodas
Pasaulyje veikia W3C organizacija (World Wide Web Consortium), kuri rūpinasi, kad interneto puslapiai būtų kuriami pagal jų prižiūrimus standartus. Programavimo kalbų yra daugybė, tačiau turi būti laikomasi tam tikro standarto. Google labai palaiko šią idėją, dėl to primygtinai prašo, kad visi naujai sukurti ir seni interneto puslapiai atitiktų W3C standartus ir turėtų kuo mažiau klaidų. Taigi kūrėjai turėtų tikrinti, ar puslapis atitinka W3C standartus.
2. Kalbos indikatorius
Paieškos robotas yra pakankamai protingas, kad automatiškai nuspręstų, kokia kalba puslapis parašytas. Tačiau, kai teksto nėra daug, jis gali susipainioti. Dėl to puslapio kode reikia nurodyti, kokia kalba yra puslapis ir kokiam regionui jis turėtų būti rodomas. Tai itin svarbu, kai puslapis turi daugiau nei vieną kalbą.
3. “7 atpažinimo taškai”
Kaip manote iš ko Google robotas atpažįsta, apie ką yra puslapis? “Jis žiūri į 7 bene svarbiausius taškus” ir analizuoja juose pateikiamą informaciją:
- Puslapio pavadinimas – Title;
- Puslapio adresas – URL;
- Puslapio išskirtinis tekstas – H1, H2, H3, H4 ir t.t.;
- Puslapio tekstas ir raktiniai žodžiai;
- Struktūriniai duomenys (Schema.org), jei yra.
- Svetainės struktūros medis – Sitemap.
- Paveikslėliai su raktiniais žodžiais ir “Alt” tekstais juose.
4. Taisyklės robotams
Kiekvienas puslapis turi turėti robots.txt failą. Tai tekstinis failiukas, kuriame nurodyta paieškos robotams, ką jiems skaityti, o ko ne, jei tokia informacija yra. Prie tokių taisyklių galima pridėti ir kitus, pačiame puslapyje esančius – nofollow, noindex, canonical atributus, su kuriais paieškos robotas turi atitinkamai skaitytis. Labai daug pasitarnauja ir sitemap.xml – puslapio medis specialiai robotams (nereiktų maišyti su tuo, kuris skirtas lankytojams).
5. Aiški navigacija
Navigacijos svarba yra pirmiausiai lankytojui, o tik tada paieškai. Tačiau vidinės nuorodos yra be galo svarbios, nes tai įtakoją sėkmingą vidinę optimizaciją. Jeigu Jūsų puslapis nedidelis, problemų paprastai nebūna, tačiau esant sudėtingiems projektams reikia padirbėti prie vidinių nuorodų iš vieno puslapio į kitą.
Optimizavimas paieškos sistemoms atliekamas ne vien svetainės programuotojų ar kūrėjų. Čia reikia ir tekstų kūrėjų, kurie sukurtų tinkamus skaityti SEO tekstus.
Gal kitą kartą labai didelių žinių nereikia turėti, kad paminėti pagrindinius raktinius žodžius tekste. Tačiau yra tekę matyti puslapių, kurių pavadinimai sako viena, o turinys – kita. Pavyzdžiui, puslapis pavadintas „Ratai“, o jame rašoma apie žiemines padangas. Temos susijusios, bet paieškos robotui gali kilti dviprasmiškų minčių, dėl kurių puslapis nebus rodomas, kuomet bus ieškoma žieminių padangų.
Tai nuolatinis procesas..
Svetainių optimizavimas paieškos sistemoms – tai nuolatinis procesas, tačiau gera žinia, kad ne viską reikia daryti nuolatos. Jei puslapis nedidelis, nuolatos keisti jo struktūros tikrai nereikia. Nereikia ir kodo tobulinti, jeigu jis nuo pat pradžių yra tvarkingas. Nepaisant to, yra keletas sričių, kurios reikalauja nuolatinio dėmesio:
6. Tekstai
Bent kartą per mėnesį puslapis galėtų pasipildyti įmonės naujiena ar kokiu nauju puslapiu. Nors tai neprivaloma. Seni tekstai taip pat turėtų būti pildomi, koreguojama laikui jautri informacija (pavyzdžiui, kiekvienais metais keičiamas sakinys „dirbame jau 5 metai“).
Taip pat svarbu, kad būtų keičiama ir klientams aktuali informacija, MetaDescription sritis ir t.t.
7. Nuorodos
Bet kuris šią sritį išmanantis specialistas Jums pasakys, kad gera interneto svetainės optimizacija neįmanoma be kokybiškų atgalinių nuorodų, kurios prisideda prie interneto svetainės reputacijos ir autoriteto auginimo paieškos sistemų akyse.
Išorinės nuorodos į Jūsų interneto svetainę turėtų atsirasti natūraliai, jei nuolatos dirbate su įmonių naujienų platinimu, savo verslo reklamavimu. To nedarote? Tuomet nuorodomis reiktų pasirūpinti „dirbtinai“, tačiau tuo pačiu saugiai. Nežinote kaip tai padaryti? Tuomet Jums tikrai pravers mūsų paslaugos.
8. Lankomumo stebėjimas – analitika
SEO optimizacija tiesiog neįsivaizduojama be nuolatinės lankytojų srautų analitikos. Jūs tiesiog privalote žinoti, kaip ir iš kur ateina Jūsų interneto puslapio lankytojai. Tai svarbu net tuomet, jei nieko internetu nepardavinėjate.
Jūs turite žinoti iš kur žmonės apie jus sužinojo, kaip bando pas Jus užeiti? Tokio stebėjimo metu galima pamatyti, kurie puslapiai dėl tam tikrų priežasčių neveikia.
Vienas iš esminių Google reikalavimų – interneto puslapis turi būti naudingas lankytojui. Taigi jeigu Jūs matote, kad Jūsų lankytojai puslapyje užsibūna vos 1 sekundę, greičiausiai jis niekam nenaudingas…
Daug laiko ir resursų šie nuolatiniai procesai nesunaudoja, tačiau jei jų vykdymas sustoja, rezultatai suprastėja visada.
9. Rinkos ir konkurentų analizė..
O tai ne vien tik knaisiojimasis po savo daržą. Labai svarbu žinoti, kaip dirba kaimynai – partneriai ir konkurentai. Dėl to reikia stebėti jų veiksmus, analizuoti, ką jie daro, kad pasiektų tikslą, kurį iškėlėte ir patys sau – padidinti klientų srautus iš paieškos.
Taip pat labai svarbu žinoti, kaip Jūsų potencialūs klientai ieško Jūsų paslaugų ar produktų, kokias frazes vartoja paieškoje. Pagal tas frazes galite matyti, kokios informacijos Jūsų puslapyje trūksta ir atitinkamai sureaguoti.
Pagal šiuos duomenis galima derinti ir rinkodaros veiksmus, kurti naujas paslaugas, didinti savo prekės ženklo žinomumą.
Daryti “savo rankomis” ar visgi patikėti profesionalams?
Jei perskaičius šį straipsnį Jums kilo daugiau klausimų, nei gavote atsakymų, tuomet tai ženklas, kad Jums verčiau kreiptis pagalbos į profesionalus.
Priešingu atveju sugaišite daug brangaus savo laiko, ar prisidarysite daugiau žalos, nei naudos. Taip dažniausiai nutinka dėl patirties stokos, nes jau po kelių mėnesių kuris nors iš dabar galiojančių reikalavimų būtinai pasikeis ar atsiras naujas. Todėl nederėtų pamiršti, kad tai labai dinamiška sritis ir čia viskas keičiasi pakankamai greitai.
Na ir galiausiai jei kada nors išgirsite kažką sakant, kad SEO mirė – netikėkite. Kol Google kels reikalavimus ir reikės pagal juos pritaikyti interneto svetaines, tol ši sritis gyvuos. Tik toliau kaip visuomet aktualus išliks vienintelis klausimas – kieno atlikta interneto svetainių optimizacija bus kokybiška ir patikima ilguoju periodu?
Patiko tai ką sužinojote? Nepamirškite naudingu turiniu pasidalinti socialiniuose tinkluose.
Parašykite komentarą